[ATR] Aktualności Kramp

Kramp - Era Fedki zakończona

Data publikacji:

Wraz z końcem 2017 r., po 26 latach pełnienia funkcji prezesa zarządu spółek należących do Kramp Group, Marian Fedko złożył rezygnację. Od 1 stycznia br. nowymi członkami zarządu zostali: Adam Wroczyński, odpowiadający za obszar sprzedaży oraz Marek Rybacki, odpowiedzialny za pion Logistyki w Kramp Polska.

Marian Fedko rozpoczął swoją ścieżkę zawodową w 1991 r., jako prezes zarządu i współwłaściciel Agromy Konin. Zainicjował proces jej prywatyzacji, wykupił i połączył jej oddziały w Bydgoszczy, Lesznie, Opolu i Głubczycach, a także doprowadził do fuzji z duńską firmą Grene w 1996 r., a 18 lat później z firmą Kramp. Rozbudował siedzibę firmy w kraju, wraz z nowoczesnym centrum logistycznym, magazynem, który dziś zajmuje powierzchnię 24 tys. m². Dynamicznie rozwijał sieć sklepów rolniczo-technicznych pod marką Grene, której właścicielem jest właśnie Kramp. Zbudował markę liczącą dziś ponad 150 sklepów (własnych i franczyzowych). Przyczynił się również do dalszego rozwoju firmy Kramp, posiadającej dziś biura sprzedaży w 24 krajach i 10 centrum dystrybucji w Europie. Marian Fedko pełnił rolę regionalnego dyrektora sprzedaży dla krajów Europy Wschodniej. W trakcie sprawowania przez niego funkcji prezesa, Kramp Group zdecydował się na realokację znacznej części kompetencji grupowych, takich jak SAS (Centrum Usług Wspólnych), Marketing Produkcyjny czy DFC (Centrum Danych Produktowych) do Polski.

W 2017 roku obrót Kramp w Polsce wyniósł ponad 85 mln Euro (ponad 360 mln PLN), odnotowując 15-proc. wzrost w porównaniu do roku 2016. Do 2020 r. cała organizacja Kramp Group planuje osiągnąć 1 mld euro ze sprzedaży asortymentu części zamiennych i akcesoriów dla rolnictwa.

red.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.