Kramp, czyli kreator standardów rynkowych

Kramp, czyli kreator standardów rynkowych

Jak dynamicznie rozwijać swoją obecność na rynku części zamiennych? Doskonale o tym wie firma Kramp, która od czasu przeprowadzonej w 2013 r. fuzji z Grene intensyfikuje swoje działania na rynku europejskim. Szczegóły tych działań, prowadzonych również na rynku polskim, przybliża Marek Rybacki, dyrektor logistyki i członek zarządu firmy Kramp, w rozmowie z Tomaszem Kujawskim.

Na początek, proszę przybliżyć prowadzoną przez firmę Kramp politykę w zakresie stanów magazynowych.
Zarządzaniem odpowiednim poziomem zapasów dostosowanych do zapotrzebowania wszystkich obsługiwanych rynków europejskich, w tym polskiego, zajmuje się wyspecjalizowany zespół fachowców. Jest to zespół zarządzany centralnie i generalna reguła polega na tym, iż dany specjalista zarządza określoną kategorią produktową na wszystkich powierzonych do obsługi rynkach. Usprawnia to między innymi komunikację z dostawcami, ale przede wszystkim - poprzez specjalizację - przyczynia się do zapewnienia dostępności produktów na wymaganym poziomie, a tym samym do wzrostu jakości obsługi klienta. Takie rozwiązanie powoduje również, iż zespół z Polski obsługuje klientów francuskich czy niemieckich i na odwrót. Warto dodać, że nasze centrum dystrybucyjne w Modle Królewskiej, oprócz klientów polskich, zaopatruje również klientów na terenie Ukrainy i krajów nadbałtyckich. Pełni także funkcje bufora dla sieci zachodnioeuropejskiej - jeżeli zagraniczny klient złożył zamówienie na produkt, który dostępny jest tylko w Polsce, to my to zamówienie pośrednio lub bezpośrednio zrealizujemy.

Jak zatem zorganizowana jest współpraca pomiędzy magazynami w całej Europie?
Posiadamy jeden system do zarządzania stanami magazynowymi, co znacząco skraca czas reakcji, potrzebny na realizację zamówienia składanego poprzez. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 17-18/2019
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły