[ATR] Nowości Ładowarki teleskopowe

Kramer z normą Stage V

Data publikacji:

Ze względu na coraz bardziej restrykcyjne przepisy UE dotyczące emisji spalin ładowarki teleskopowe marki Kramer są wyposażone w silniki zgodne z normą Stage V. Kompletna paleta modeli (KT276, KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457, KT507, KT557, KT429, KT559) wyposażona została również w nowe funkcje, które oznaczają większy komfort i bezpieczeństwo pracy operatora.

Poza silnikiem zgodnym ze Stage V kompaktowa ładowarka teleskopowa KT276 jest również wyposażona w automatyczną redukcję prędkości obrotowej, tzw. „Smart Driving”. W ten sposób podczas dłuższej jazdy w ruchu ulicznym, np. w drodze na pole, prędkość obrotowa silnika zostaje automatycznie obniżona do 2000 obr./min przy 20 km/h lub do 2300 obr./min przy 30 km/h. Redukuje to poziom hałasu, zużycie paliwa, jak i samej maszyny.

W przypadku modeli KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457 (następca modelu KT447), KT507 i KT429 zostaje wbudowany silnik Deutz TCD 3.6 (Stage V) o mocy 100 kW. W tym celu układ oczyszczania spalin jest uzupełniony o DOC i SCR (seryjnie o DPF). Modele KT557 i KT559 z maksymalnym obciążeniem 5500 kg posiadają standardowo silnik Deutz TCD 4.1 (Stage V) o mocy 115 kW. W celu uzyskania niższego poziomu hałasu maszyny maska silnika została teraz wyposażona w dodatkową matę izolacyjną.

Kompaktowe modele KT306 do KT407 można opcjonalnie wyposażyć w podwyższoną kabinę w celu zapewnienia optymalnej widoczności we wszystkich kierunkach. Dodatkowo, w przypadku zastosowania takiej kabiny, została zoptymalizowana położona na zewnątrz krata ochronna FOPS zapewniająca lepszą widoczność do góry. W celu zapewnienia większego bezpieczeństwa i wygody poprawiono wejście do maszyny - wgłębienie w podłodze kabiny. Poza wymienionymi funkcjami mającymi wpływ na komfort pracy, ładowarki, poczynając od modelu KT306, wyróżniają się czwartym trybem skrętu, „ręcznym trybem jazdy bokiem”. Można przy tym ustawić położenie tylnych kół, dzięki któremu można jednak wciąż manewrować przednią osią. W wąskich przejazdach lub np. podczas jazdy przy ścianie silosu taki tryb skrętu jest szczególnie komfortowy.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.