Nowa kołowa ładowarka teleskopowa KL55.8T przeznaczona jest do pracy w gospodarstwach rolnych. Maksymalny udźwig wynosi w tym przypadku 3900 kg i ciężar roboczy 11 170 kg. Wysokość sworznia obrotu łyżki w pozycji wysuniętej wynosi ponad 5,4 m, co jest dużą zaletą podczas załadunku różnych maszyn rolniczych i przyczep, ale również w razie potrzeby załadowania np. mieszalników do paszy, biogazowni czy stosów bel.
W wyższej klasie wydajności, w pierwszej połowie 2020 r. wprowadzona na rynek zostanie ładowarka kołowa KL70.8 o ładowności ponad 7000 kg. Podobnie jak w innych modelach serii 8, w nowej ładowarce dostępne będą 3 typy możliwości skrętu: na wszystkie koła, tzw. psi chód oraz na oś przednią.
Dzięki wytrzymałej, jednolitej ramie ładowarki Kramer cechują się wysoką stabilnością i zwrotnością nawet przy dużym obciążeniu. Wyposażone są ponadto w wydajną hydraulikę Load-Sensing, a opcjonalnie mogą posiadać innowacyjny napęd jezdny Eco Speed PRO.
Ładowarki Kramer doskonale sprawdzają się również w ciężkiej pracy na niewielkich przestrzeniach. Umożliwia to tryb kierowania na wszystkie koła, kąt skrętu kół 2x40° oraz promień skrętu już od 3,8 m.
Sprawdzone jednostki napędowe
W kwestii napędu Kramer postawił na sprawdzone i wydajne silniki Deutz. Modele KL60.8 i KL55.8T są seryjnie wyposażone w 4-cylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą, z zewnętrzną recyrkulacją spalin Deutz TCD 3.6 o mocy 100 kW. Opcjonalnie dostępny jest jeszcze wydajniejszy silnik Deutz TCD 4.1 o mocy 115 kW, który w modelu KL70.8 jest standardem. Zastosowane w ładowarkach Kramer silniki spełniają normę emisji spalin Stage V. Za oczyszczanie spalin odpowiedzialne są: katalizator oksydacyjny DOC, filtr cząstek stałych DPF oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Według zapewnień producenta zastosowane silniki Deutz czynią nowe ładowarki najbardziej wydajnymi maszynami w tej klasie z napędem na wszystkie koła.