[ATR] Technika meprozet

Korzyści z doglebowej aplikacji maszynami Meprozet Kościan

Data publikacji:
Korzyści z doglebowej aplikacji maszynami Meprozet Kościan

Na doglebową aplikację gnojowicy stawia również największy krajowy producent wozów asenizacyjnych - firma Meprozet Kościan, pokazująca podstawowe korzyści wynikające z zastosowania tej metody. Dotychczasowe, olbrzymie doświadczenie tej firmy wskazuje, że zastosowanie tego rozwiązania przynosi zauważalne zmniejszenie strat azotu, fosforu i potasu.

Przy tradycyjnym rozlewaniu można stracić ok. 65-70% tych pierwiastków, a przy dozowaniu doglebowym - ok. 10-15% - co oznacza oszczędność na poziomie 60%. Korzyścią jest również zwiększenie poziomu przyswajania tych pierwiastków przez rośliny - niektóre badania mówią o 3-krotnym zwiększeniu. Poza tym należy pamiętać, iż fosfor to pierwiastek, który powinien być aplikowany jak najbliżej korzenia rośliny - wówczas roślina go przyswoi.

Dodatkowo można aplikować gnojowicę w trakcie wzrostu roślin - nie powoduje to ich uszkadzania. Do tego należy dodać konkretne oszczędności finansowe - w obecnej dobie bardzo wysokich cen nawozów sztucznych efekt oszczędności jest jeszcze bardziej widoczny. Mniejsze jest także zużycie sprzętu - do wykonania zabiegu wykorzystywany jest wóz asenizacyjny pozwalający wykonać dwie czynności jednocześnie - aplikację i nakrycie nawozu glebą. Rzecz jasna skorzystają na tym również sąsiedzi - doglebowa aplikacja gnojowicy ogranicza uciążliwy efekt zapachowy.

Oferta Meprozet Kościan obejmuje kilka rodzajów urządzeń służących do aplikacji gnojowicy: aplikatory łyżwowe firm Vogelsang i Bomech, o szerokości roboczej od 6 do 36 m, agregaty talerzowe o szerokości od 2 do 6 m, a także aplikatory redlicowe o szerokości roboczej 3 m, umożliwiające aplikację na głębokość do 20 cm.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.