[ATR] Technika Massey Ferguson

Kompaktowy osiłek Massey Ferguson 6718 S

Data publikacji:

Massey Ferguson jako pierwszy producent ciągników osiągnął w modelu 6718 S granicę mocy na poziomie

200 KM w ciągnikach 4-cylindrowych. W przeprowadzonym przez redakcję austriackiego magazynu „Landwirt” teście praktycznym mógł pokazać, co w nim naprawdę tkwi.

Massey Ferguson 6718 S jest okrętem flagowym serii 6700 składającej się z 6 modeli wyposażonych w 4-cylindrowe jednostki napędowe. Ciągnik testowy został uzbrojony w przekładnię bezstopniową Dyna-VT i najwyższy z trzech możliwych wariantów wyposażenia o nazwie Exclusive - istnieją również wersje Essential i Efficient.

200 KM z czterech „garów”

MF reklamuje model 6718 S jako najmocniejszy 4-cylindrowy ciągnik na rynku - jego maksymalna moc wynosi 175 lub 200 KM (bez lub z modułem zarządzania mocą silnika) - 25 dodatkowych koni jest dostępnych głównie w pracach transportowych (prędkość jazdy powyżej 15 km/h) i z wykorzystaniem WOM lub hydrauliki (powyżej 0,1 km/h).
4,9-litrowy, 4-cylindrowy silnik AGCO Power z wtryskiem Common Rail, chłodzeniem powietrza doładowującego (intercooler) i zaworem Wastegate, spełnia normę emisji spalin Stage IV dzięki zastosowaniu katalizatora utleniającego DOC i układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Oznacza to, że jednostka napędowa nie wymaga zastosowania układu EGR czy filtra cząstek stałych DPF. Wentylator Vistronic jest również sterowany elektronicznie.
Akredytowane centrum badawczo-kontrolne BLT w austriackim Wieselburg sprawdziło na swoim stanowisku kontrolnym, czy model 6718 S spełnia obietnice MF. Przy prędkości obrotowej silnika 2100 obr./min do wałka przekaźnika mocy dociera moc znamionowa 99,8 kW/135,7 KM (wartości każdorazowo bez doładowania). Moc maksymalna wynosi 111,5 kW/151,6 KM przy 1900 obr./min, co jest zgodne z informacjami podawanymi przez producenta. Oznacza to stratę między silnikiem a wałkiem przekaźnika mocy wynoszącą ok. 13% mocy - wartość ta jest należyta dla przekładni bezstopniowej. BLT zmierzyło również maksymalny moment obrotowy - uzyskano wartość ok. 637 Nm przy 1500 obr./min. W testach praktycznych silnik okazał się wydajny. W praktyce zakwalifikowaliśmy zużycie oleju napędowego i AdBlue jako niskie. Jednakowoż przy pełnej mocy zużycie płynu AdBlue wydawało się nieproporcjonalnie wysokie. Badanie BLT na stanowisku badawczym potwierdza również oba wnioski - chociaż pozostałe wartości. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj wydanie specjalne atr express 17-18/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.