Firma AMA Instruments wniosła swój wkład, opracowując płytkę elektroniczną i specjalną lampkę ostrzegawczą, która może współpracować z maszyną. Pełniła także nadzór nad funkcjami elektrycznymi, mając na uwadze innowacyjny projekt i uwzględniając koszty, dla stworzenia atrakcyjnego i jednocześnie konkurencyjnego produktu. Finalnym krokiem było wyprodukowanie kierownicy. Zadanie to powierzono firmie Seat Industries.
Proces produkcyjny
Stworzenie nowej spersonalizowanej kierownicy Claas, w połączeniu z nową kolumną kierownicy, zostało wykonane przez Seat Industries i zostało podzielone na pięć etapów. Opowiedział o nich Davide Trevisi, kierownik techniczny Seat Industries:
– Pierwszym etapem było opracowanie szkiców koncepcyjnych, biorąc oczywiście pod uwagę wymagania dotyczące specyfikacji produktu. Kolejną fazą było modelowanie 3D i stworzenie estetycznej makiety. Następne kroki to faza inżynierska, gdzie wykonano wstawkę kierownicy, biorąc pod uwagę naprężenia i siły, jakie musiała przenosić, faza czwarta obejmująca wykonanie matryc do kół kierowniczych, matryc do tłoczenia, wykorzystanie przyrządów spawalniczych i form do plastikowych osłon. Zakończenie, czyli faza piąta zawierała badania wytrzymałości mechanicznej wkładki, testy elementów stykowych, poprawność montażu – wymienia Davide Trevisi.
Firma Seat Plastic otrzymała zadanie stworzenia pokryć z tworzyw sztucznych, wykorzystując przy tym swoje innowacyjne rozwiązania. Począwszy od projektu i realizacji prototypów, budowy stalowych form, a na produkcji gotowego produktu kończąc.