Aktualności

Klimat przemysłu maszyn rolniczych coraz lepszy

Data publikacji:

Indeks ogólnego klimatu biznesowego dla przemysłu maszyn rolniczych w Europie potwierdził poziom, jaki osiągnął od pierwszego znaczącego trendu wzrostowego do czasu gwałtownych spadków w trakcie wojny Rosji z Ukrainą. W styczniu 2023 r. indeks utrzymał swój solidny grudniowy poziom 30 punktów (w skali od -100 do +100).

    Klimat przemysłu maszyn rolniczych coraz lepszy

Perspektywy wzrostu poprawiły się najbardziej w przypadku maszyn wykorzystywanych w gospodarstwach hodowlanych i są obecnie najniższe dla sprzętu do trawników, ogrodów i sprzętu komunalnego. Ograniczenia podaży nadal stanowią wyzwanie dla produkcji ciągników i maszyn do zbiorów, podczas gdy producenci w wielu innych segmentach branży wydają się coraz bardziej zdolni do realizacji zamówień.

Jednocześnie oczekiwania dotyczące nadchodzącego napływu zamówień - wskaźnik, który nie jest uwzględniany w ogólnym indeksie klimatu biznesowego i który w ostatnich miesiącach był przeważnie negatywny - uległ dalszej znaczącej poprawie.

Wydaje się zatem, że rynek maszyn rolniczych w Europie jako całość odzyskuje dodatkowy impet. Podział regionalny pokazuje dla prawie każdego kraju wzrost liczby uczestników badania oczekujących wzrostu obrotów w nadchodzących sześciu miesiącach, przy czym duży rynek, jakim jest Francja, znajduje się na szczycie rankingu tych krajów. Obecne zapasy dilerów zarówno nowych i używanych maszyn pozostają niskie w całej Europie i być może nadal są poniżej optymalnego poziomu na niektórych rynkach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.