Joskin - Precyzyjne nawożenie w przystępnej cenie

Joskin - Precyzyjne nawożenie w przystępnej cenie

Stosowanie tradycyjnych systemów rozlewania gnojowicy powoduje wysokie straty azotu, co wymusza potrzebę kosztownego uzupełniania jego niedoborów. Ponadto zwiększa niepożądaną emisję szkodliwego amoniaku oraz odorów do otoczenia. Z kolei nawożenie precyzyjne związane jest najczęściej z wykorzystaniem wyspecjalizowanego sprzętu, którego wysoka cena może zniechęcać potencjalnych nabywców. W związku z tym firma Joskin od lipca br. będzie wprowadzać na rynek zupełnie nowy produkt - wóz Modulo Advantage. Jego premiera odbyła się na targach SIMA 2019 w Paryżu.

Prezentowany wóz to prosta i niezawodna konstrukcja przeznaczona dla niewielkich gospodarstw. Jest osadzony na pojedynczej osi z oponami Alliance 800/65R32 o nośności 9900 kg na koło przy prędkości 40 km/godz. Deklarowane przez producenta zapotrzebowanie na moc wynosi około 110 KM. Maszyna składa się z beczki asenizacyjne­j o pojemności ok. 11 tys. l oraz  standardowo zamontowanej rampy Pendislide Basic o szerokości roboczej 7,5 m. Rampa będzie cechować się prostą konstrukcją oraz ma zapewnić wysoką wydajność podczas pracy. Posiada automat pilotujący oraz rozdzielacz Scalper. Ponadto jest też wyposażona w wytrzymałe na zużycie płozy z etalonu, które wywierają stały nacisk na podłoże dzięki systemowi listew na sprężynach. Podczas pracy w polu zainstalowane płozy rozgarniają rośliny, dzięki czemu możliwa jest aplikacja nawozu jak najbliżej korzeni. Taki sposób podawania nawozu zmniejsza możliwość zanieczyszczania liści. Opcjonalnie producent umożliwi także doposażenie wozu w ra­mię pompujące Jumbo. Nowy produkt - wóz Modulo Advantage będzie wytwarzany na specjalnie dla niego przygotowanej nowej linii produkcyjnej. Firma Joskin chce zapewnić rolnikom sprzęt wysokiej klasy jednocześnie przystępny cenowo, a gwarantować ten stan ma pełna optymalizacja pozyskiwania materiałów oraz procesu produkcji. Według wewnętrznego cennika Joskin, prezentowaną maszynę wstępnie wyceniono na 35 tys. euro netto, czyli sumę, za jaką według producenta nigdy nie sprzedawano wozu asenizacyjnego wyposażonego w osprzęt tylny. Cena ta nie uwzględnia kosztów transportu i zestawu homologacyjnego obowiązującego w niektórych krajach.

dr inż. Przemysław Marek

Reklama
Powiązane artykuły