Brytyjski producent przedstawił m.in. koncepcję funkcjonowania JCB Uptime Centres, których zadaniem jest śledzenie wszystkich maszyn JCB wyposażonych w system monitorowania maszyn LiveLink. Pierwsze centrum tego typu powstało w 2010 r. - obecnie działające placówki zlokalizowane są w siedzibie głównej JCB w Rocester, a także Pune w Indiach oraz Santa Monica i Savannah w Stanach Zjednoczonych, jak również w dziesięciu centrach dilerskich. Zatrudnieni tam specjaliści za pośrednictwem LiveLink śledzą status i dostępność maszyn klientów na całym świecie, a następnie wykorzystują te informacje do identyfikacji potencjalnych problemów (np. nieprzewidziane przestoje), które mogą być rozwiązane przez specjalistów ds. obsługi sieci dilerów. Wprowadzenie na całym świecie certyfikowanych centrów dyspozytorskich dla dilerów (Certified Dealer Uptime Centres) pozwala na zwiększenie wsparcia serwisowego, które oferują klientom na całym świecie.
Jeśli zaś chodzi o uruchomiony w 2007 r. system LiveLink Telematics, to jest nim obecnie monitorowanych już 250 tys. maszyn JCB. Rozwiązanie to daje operatorom maszyn i zarządcom łatwy dostęp do wszystkich danych za pomocą jednego kliknięcia przycisku na portalu internetowym i aplikacji mobilnej. Wśród dostępnych funkcji warto zwrócić uwagę m.in. na LiveLink Fleet, która umożliwia monitorowanie istotnych informacji, takich jak zużycie paliwa, usterki i czas bezczynności maszyn czy też aplikację JCB Operator, umożliwiającą zapisywanie i składanie dokumentów z codziennych kontroli i inspekcji w formie cyfrowej, a także przechowywanie przydatnych instrukcji. Interesującym przykładem wykorzystania technologii cyfrowej jest LiveLink Tag ułatwiający lokalizowanie osprzętu lub narzędzi nieposiadających źródła zasilania (odległość do 50 m).