Nowa przekładnia DualTech VT, opracowana przez inżynierów JCB, jest obecnie produkowana w Wrexham w północnej Walii. Rozwiązanie pozwala wykorzystać w pełni moc i ekonomiczny potencjał silnika JCB EcoMax T4 Final, łącząc to co najlepsze z napędu hydrostatycznego i mechanicznego Powershift. Oba moduły pracują płynnie i w sposób automatyczny, zapewniając właściwie dobraną wydajność ładowarek teleskopowych do poszczególnych typów zadań.
Jazda na hydrostacie
Moduł hydrostatyczny przekładni DualTech VT zapewnia szybką reakcję i precyzyjną regulację prędkości do 19 km/h. W momencie naciśnięcia pedału przyspieszenia, elektronika aktywuje moduł hydrostatyczny oraz dostosowuje prędkość obrotową silnika. Z kolei wciśnięcie pedału hamulca stopniowo odłącza napęd hydrostatyczny, dając operatorowi pełną kontrolę nad maszyną podczas pracy. W przeciwieństwie do standardowej przekładni hydrostatycznej, ta użyta w nowych ładowarkach teleskopowych jest zoptymalizowana do pracy przy niskich prędkościach, co przekłada się na cichą, płynną i energooszczędną pracę.
Elastycznie dobrane
Operator ma do wyboru również tryb Flexi pozwalający na niezależne sterowanie prędkością obrotową silnika i prędkością jazdy. Za pomocą elektronicznego ręcznego „gazu” można wybrać jeden z trzech wariantów pracy silnika: maksymalny moment obrotowy przy 1500 obr./min, maksymalna moc przy 2200 obr./min lub zmiany co 100 obr./min.
Tryb Flexi można wykorzystać m.in. podczas prac załadunkowych, poprzez odpowiednie ustawienie prędkości obrotowej silnika w celu optymalizacji wydajności hydrauliki wysięgnika. Dzięki temu, operatorowi pozostaje jedynie regulacja prędkości jazdy i sterowanie ładowarką oraz pracą wysięgnika. Opisywany tryb posiada także funkcję pamięci, która pozwala operatorowi powrócić do normalnego trybu pracy np. podczas opróżniania łyżki czy nabierania kolejnej porcji paszy, a następnie powrócić do danego ustawienia za pomocą przycisku.
Powyżej dziewiętnastki
W momencie przekroczenia prędkości 19 km/h przekładnia automatycznie przełącza się w tryb Powershift, a następnie w sposób elektroniczny i praktycznie niezauważalny regulowana jest praca trzech mechanicznych biegów, do pełnej prędkości wynoszącej 40 km/h. Istnieje możliwość ograniczenia przekładni mechanicznej do jednego, dwóch lub trzech biegów, w zależności od wykonywanych zadań.