W ten sposób maszyna o żółtym kolorze pobiła poprzedni rekord 87,2 mil na godzinę, ustanowiony w marcu 2018 r. przez twór Top Gear - "Track-Tor".
Pokazując konstrukcyjne możliwości innowacje w JCB, Fastrac 103 mph był napędzany przez dostrojoną wersję sześciocylindrowego silnika DieselMax o pojemności 7,2 litra i jest w stanie dostarczyć do 1000 KM i 2500 Nm momentu obrotowego.
Model ten, uważany za najszybszy na świecie ciągnik, jest hybrydą obecnych modeli Fastrac serii 4000/8000 producenta Staffordshire. Usunięcie znacznej części układu hydraulicznego, wymiana skrzyni CVT na sześciobiegową przekładnię mechaniczną i porzucenie trzypunktowego układu zawieszenia pomogło zmniejszyć nadwagę.
Poprawiono aerodynamikę, stosując zmienioną kabinę o 200 mm niższą i 300 mm węższą niż w zwykłej kabinie 4000, podczas gdy zestawy chłodzące zostały przeniesione do skrzynek bocznych, aby zmniejszyć powierzchnię czołową ciągnika. Wszystko to przyczyniło się do uproszczenia projektu, który pomógł Fastracowi przebić się przez powietrze, podnosząc brytyjski rekord prędkości do liczby trzy cyfrowej.