Producent wprowadził nowe oznaczenia dla zmodernizowanych modeli. Względem poprzedniej generacji ładowarek niewielkiej zmianie uległ maksymalny udźwig - wzrósł o 100-200 kg (w zależności od modelu), natomiast wysokość podnoszenia, układ napędowy i hydraulika pozostały bez zmian. JCB zapewnia niezmiennie silniki diesla o pojemności 4,4 i 4,8 l, oferujące od 75 do 145 KM we wszystkich czterech modelach. W dalszych planach firmy są również modele elektrycznych ładowarek.
Firma JCB postanowiła przebudować swoje ładowarki głównie pod względem designu oraz ergonomii użytkowania. Gabaryty maszyny nie uległy zmianom, gdyż producentowi zależało na utrzymaniu dobrej zwrotności. Zmianie poddano natomiast wygląd zewnętrzny ładowarki za sprawą przebudowanej pokrywy silnika, nowego umiejscowienia świateł oraz lusterek, których powierzchnię dodatkowo zwiększono dla poprawy widoczności podczas manewrowania.
Kabina z własnej fabryki
Największą nowością w prezentowanej serii ładowarek jest zupełnie przebudowana kabina operatora. Firma JCB specjalnie otworzyła nową fabrykę w Uttoxeter, która docelowo zajmuje się właśnie produkcją nowoczesnych kabin. Rama wspomnianej kabiny jest dłuższa o 145 mm oraz szersza o 35 mm względem poprzedniczki, a jej zewnętrzna krawędź znajduje się teraz prawie w linii ze ścianami opon, generalnie wydaje się więc znacznie większa. Przednia szyba została całkowicie zmieniona. Nie jest już płaska, jak w modelach poprzedniej generacji, lecz zakrzywiona, co według deklaracji producenta zwiększa widoczność dla operatora o 14%. Usprawniono jednocześnie system wycieraczek, dzięki czemu ich zakres roboczy pokrywa teraz 92% powierzchni szyby. Przemodelowany został także system uszczelnienia kabiny, zastosowano grube uszczelki, dzięki którym w maszynie jest bardzo cicho (jedynie 69 dB). Nowe uszczelnienie ułatwia też utrzymywanie stałej temperatury wewnątrz kabiny. Ponadto zastosowany system wentylacji został usprawniony, zadbano także o zminimalizowanie efektu parowania szyb.
Wnętrze kabiny wyposażono w nowe koło oraz kolumnę obrotową kierownicy. Na przedniej konsoli znajduje się obecnie panel klimatyzacji, opcjonalnie dostępny jest system klimatronik. Kontrolki, które do tej pory były umieszczone przed kierownicą, przeniesiono na kolorowy 7” wyświetlacz. Producent ujednolicił również układ przełączników, tak aby były one położone podobnie jak w ładowarkach kołowych czy koparkach. Przełączniki kolebkowe zastąpiono przyciskami. Zostały one teraz umieszczone obok prawego podłokietnika. Ergonomia i wygoda operatora podczas pracy są, jak widać, priorytetami firmy JCB. Nowe modele będą dostępne w sprzedaży od czerwca 2019 r.