Nowości

Irum - debiutant z Rumunii

Data publikacji:

Ciągniki rumuńskiej marki Irum pojawiły się w Polsce za sprawą firmy Hydro-Masz, która zajmie się ich dystrybucją. Na tegorocznych targach Agrotech w Kielcach na stoisku firmy można było zapoznać się z modelem Tagro 102. Czy nowy ciągnik w portfolio Hydro-Maszu znajdzie swoje miejsce na polskim rynku?

    Irum - debiutant z Rumunii

Firma Irum w tym roku obchodzi 70-lecie swojego istnienia. Obecnie zajmuje się produkcją ciągników przeznaczonych do prac leśnych i rolniczych. Wspomniany wcześniej model Tagro docelowo jest ciągnikiem rolniczym, ale dzięki opcjom dodatkowym można go w łatwy sposób przystosować do prac leśnych i komunalnych. Ciągnik Tagro 102 swoją premierę miał już w 2018 roku, a teraz debiutuje także w Polsce.

Napęd ciągnika stanowi 4-cylindrowy silnik FPT (Fiat Power Train) z układem wtryskowym Common Rail, turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Jego moc to 102 KM, a maksymalny moment obrotowy 430 Nm uzyskiwany jest przy 1400 obr./min. Silnik spełnia oczywiście wymagania europejskiej  normy emisji spalin Stage V.

Za przenoszenie napędu odpowiada prosta konstrukcyjnie, mechaniczna skrzynia biegów z 12 przełożeniami w przód i z 12 w tył. Ciągnik posiada też elektrohydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego oraz napęd na 4 koła. Układ hydrauliczny zasilany jest pompą o wydajności 60 l/min, do tego ciągnik wyposażono w 3 pary wyjść hydraulicznych. Udźwig tylnego podnośnika wynosi maksymalnie 4400 kg, załączany hydraulicznie tylny WOM z funkcją wolnego startu pracuje z prędkościami  540 oraz 1000 obr./min.

Wygodna kabina operatora i dodatkowe wyposażenie 

Przestronna, czterosłupkowa kabina zaprojektowana przede wszystkim z myślą o zapewnieniu operatorowi optymalnych warunków bezpieczeństwa i komfortu pracy, posiada bardzo dobrą widoczność na obszar roboczy, a tylna szyba jest dodatkowo podgrzewana, co ułatwia pracę w niskiej temperaturze i przy wysokim poziomie wilgoci. Przednia i tylna szyba obsługiwana jest też przez wycieraczki z układem spryskiwaczy. Dla większego komfortu pracy do dyspozycji kierowcy jest wygodny pneumatyczny, podgrzewany fotel, automatyczny system klimatyzacji i radio z USB.

W standardowym wyposażeniu ciągnika ponadto jest dodatkowy, homologowany fotel pasażera, system oświetlenia roboczego LED (4 lampy z przodu i 4 z tyłu) zapewniający optymalne warunki pracy w nocy, lampa błyskowa, 2-obwodowy układ pneumatyczny oraz przedni TUZ. W opcji znajdują się dodatkowo przedni WOM, zabudowa przystosowująca ciągnik do prac leśnych, szyby wykonane z poliwęglanu, oferujące większą wytrzymałość mechaniczną, a także czerwona wersja lakieru.

Ciągnik Tagro 102 o masie własnej 4000 kg, można też dodatkowo wyposażyć w ładowacz czołowy lub dociążyć obciążnikami przednimi o masie 440 kg. Podsumowując Tagro 102 to nieduży, prosty w konstrukcji i użytkowaniu ciągnik który, z pewnością znajdzie swoje grono odbiorców.  Jego wydajność spełnia wymagania światowego rynku, przy konkurencyjnym stosunku ceny do jakości.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.