Za przenoszenie napędu odpowiada prosta konstrukcyjnie, mechaniczna skrzynia biegów z 12 przełożeniami w przód i z 12 w tył. Ciągnik posiada też elektrohydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego oraz napęd na 4 koła. Układ hydrauliczny zasilany jest pompą o wydajności 60 l/min, do tego ciągnik wyposażono w 3 pary wyjść hydraulicznych. Udźwig tylnego podnośnika wynosi maksymalnie 4400 kg, załączany hydraulicznie tylny WOM z funkcją wolnego startu pracuje z prędkościami 540 oraz 1000 obr./min.
Wygodna kabina operatora i dodatkowe wyposażenie
Przestronna, czterosłupkowa kabina zaprojektowana przede wszystkim z myślą o zapewnieniu operatorowi optymalnych warunków bezpieczeństwa i komfortu pracy, posiada bardzo dobrą widoczność na obszar roboczy, a tylna szyba jest dodatkowo podgrzewana, co ułatwia pracę w niskiej temperaturze i przy wysokim poziomie wilgoci. Przednia i tylna szyba obsługiwana jest też przez wycieraczki z układem spryskiwaczy. Dla większego komfortu pracy do dyspozycji kierowcy jest wygodny pneumatyczny, podgrzewany fotel, automatyczny system klimatyzacji i radio z USB.
W standardowym wyposażeniu ciągnika ponadto jest dodatkowy, homologowany fotel pasażera, system oświetlenia roboczego LED (4 lampy z przodu i 4 z tyłu) zapewniający optymalne warunki pracy w nocy, lampa błyskowa, 2-obwodowy układ pneumatyczny oraz przedni TUZ. W opcji znajdują się dodatkowo przedni WOM, zabudowa przystosowująca ciągnik do prac leśnych, szyby wykonane z poliwęglanu, oferujące większą wytrzymałość mechaniczną, a także czerwona wersja lakieru.
Ciągnik Tagro 102 o masie własnej 4000 kg, można też dodatkowo wyposażyć w ładowacz czołowy lub dociążyć obciążnikami przednimi o masie 440 kg. Podsumowując Tagro 102 to nieduży, prosty w konstrukcji i użytkowaniu ciągnik który, z pewnością znajdzie swoje grono odbiorców. Jego wydajność spełnia wymagania światowego rynku, przy konkurencyjnym stosunku ceny do jakości.