IOW SERVICE - Gotowi na elektryfikację

IOW SERVICE - Gotowi na elektryfikację

Grupa IOW w połowie 2017 r. stała się częścią grupy biznesowej „Industrial Solutions” należącej do szwedzkiej firmy Axel Johnson International. O tym, co się zmieniło w sposobie funkcjonowania IOW SERVICE i jak ta firma stawia czoła wyzwaniom zmieniającego się rynku, w rozmowie z Tomaszem Kujawskim mówi Andrzej Karpiak, prezes zarządu spółki z siedzibą w Kochlicach koło Legnicy na Dolnym Śląsku.

Na początek proszę opowiedzieć o zmianach, które w ostatnich miesiącach zaszły w działalności spółki IOW SERVICE?
Sam sposób funkcjonowania firmy się nie zmienił. Nowy właściciel postawił na kontynuację dotychczasowych działań, czego efektem jest zwiększanie - rok do roku - obrotów firmy. Oczywiście wiele obiecujemy sobie po efektach synergii z innymi firmami z grupy Axel Johnson International, od których zyskujemy wszechstronne wsparcie od strony organizacyjno-księgowej czy szkoleniowej.
Obecnie IOW SERVICE to 71 osób zatrudnionych, z czego 25 stanowią pracownicy serwisu - mają do dyspozycji 18 stanowisk serwisowych, 15 to handlowcy, a pozostali to m.in. pracownicy magazynu czy zaopatrzenia. Mamy za sobą już 26 lat działalności na rynku polskim. Kiedy w 1995 r. dołączyłem do firmy jako inżynier do spraw serwisu, zaczynaliśmy bardzo skromnie. Firma szybko jednak dorobiła się swojej siedziby, a obecnie do działającego od 2010 r. nowoczesnego magazynu i centrum serwisowego w Kochlicach - pod dachem mamy 6400 m². Przeszliśmy długą drogę - w 2018 r. udało nam się dojść do obrotów na poziomie 48 mln zł rocznie, a naszym największym klientem z blisko 50-proc. udziałem w przychodach firmy jest koncern KGHM - obsługujemy tam aż 1400 maszyn. Zupełnie inaczej wygląda nasza współpraca z klientami z rynku rolniczego czy budowlanego, które są znacznie bardziej rozproszone. Cieszy nas przy tym fakt, że przez naszych partnerów jesteśmy uznawani za jedno z największych i najbardziej profesjonalnych centrów serwisowych na świecie  - średnio wykonujemy 9 remontów dziennie, choć niepobity dotychczas rekord to aż 17 napraw w ciągu dnia.  

Produktami jakich marek obecnie się Państwo zajmujecie?
Firma IOW SERVICE specjalizuje się głównie w dystrybucji i serwisie układów napędowych, takich jak zmienniki momentu, mosty czy skrzynie biegów. Od wielu lat jesteśmy wyłącznym przedstawicielem firmy Dana Spicer w Polsce, pełniąc w naszym kraju rolę jej autoryzowanego centrum serwisowego. Z kolei od 2014 r. jesteśmy też autoryzowanym centrum dystrybucyjnym części zamiennych oraz centrum serwisowym renomowanej marki Carraro. Firma posiada kilka zakładów produkcyjnych na całym świecie, najwięcej we Włoszech, i jest liderem w dostarczaniu podzespołów napędowych do maszyn budowlanych, rolniczych - podobnie jak Dana Spicer stawia nacisk na ten segment rynku - oraz pojazdów transportu wewnętrznego, np. wózków widłowych. Bardzo udanie rozwija się również prowadzona...

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 08/2019
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły