[ATR] Nowości Trelleborgopony rolnicze

Inwestycje w full-line

Data publikacji:

Dzięki ostatniemu zakupowi firma Michelin stała się oponiarskim full-linerem. Najnowszy nabytek to oferująca napędy gąsienicowe firma Camso, przejęta pod koniec 2018 r. Umożliwiło to też połączenie PTG z grupą Michelin. Wraz z oponami i systemami zarządzania ciśnieniem Michelin oferuje zatem pełny wachlarz produktów do wszelkich zastosowań terenowych.

Na stoisku Michelin zaprezentowano opony tej marki i system regulacji ciśnienia Michelin (DRS) Zen@Terra, jak również napędy gąsienicowe Camso, a na sąsiadującym stanowisku PTG systemy regulacji ciśnienia w oponach.

W przypadku opon, jako nowinkę zaprezentowano Roadbib w rozmiarze 710/70 R 42, opony do użytku drogowego i terenowego, dostępne również dla osi przedniej w rozmiarze 600/70 R 30. Przedstawiono także model Axiobib 2 o wymiarach VF 710/70 R42, jak również schemat działania systemu Zen@Terra na podstawie przezroczystej sylwetki ciągnika.

System RDS Zen@Terra jest na razie montowany wyłącznie na oponach Evobib. Umożliwia on dostosowanie ciśnienia opon do warunków użytkowania podczas jazdy zaledwie kilkoma kliknięciami. Dane z poszczególnych ciągników, jak również zaczepionych przyczep lub montowanych urządzeń, są zapisywane dla różnych przypadków w systemie RDS. Biorąc pod uwagę różne wielkości opon, można zapisać nawet 30 tego typu kombinacji. Po wybraniu jednej z nich, np. jazdy na drodze z określonym montowanym urządzeniem, ciśnienie powietrza w oponach zostaje szybko i automatycznie przystosowane do zapotrzebowania.

W przypadku wszystkich pozostałych opon Michelin oferuje bezpłatne korzystanie z pakietu „AgroPressure by Michelin”. Przy użyciu tego programu można określić optymalne ciśnienie powietrza i związany z nim nacisk na podłoże, biorąc pod uwagę takie czynniki jak: ciągnik, opony, urządzenie robocze, gleba, prędkość. Takie przypadki praktycznego zastosowania można również zapisywać i wczytywać.

Trelleborg na drodze do systemu full-line

Wachlarz produktów firmy Trelleborg posiada jedną jedyną lukę na drodze do systemu full-line - jest nią brak oferty napędów gąsienicowych. Na targowym stoisku tej firmy głównym elementem przyciągającym wzrok był system regulacji ciśnienia „CTIS+“. Na tle sylwetki ciągnika wykonanej z pleksiglasu przedstawiono elementy systemu. Jego serce stanowi kalkulator obciążenia Trelleborg Last Calculator (TLC) i nowy układ regulacji ciśnienia, którego przewody i zawory regulacyjne znajdują się po wewnętrznej stronie kół. System CTIS+ umożliwia regulację ciśnienia powietrza w oponach z poziomu kabiny. Optymalne ciśnienie dla danego przypadku oblicza przy tym system TLC. System CTIS+ można potraktować jako element systemu inteligentnego rolnictwa.

Dalszy rozwój powinien obejmować możliwość integracji systemu Trelleborg VIP. Dzięki dodatkowym danym pomiarowym, jak temperatura, amortyzacja i poślizg opon system ten reguluje niezależnie optymalną wartość ciśnienia - docelowo powinien być przeznaczony do użytku ze wszystkimi oponami.

W przypadku opon w centrum uwagi znalazł się model TM 1060 w wersji VF 710/75 R 44, jak również TM 1000 Progressive Traction, którego wersja VF 600/70 R 30 została zintegrowana z systemem CTIS+. Kolejnym istotnym elementem stoiska na Agritechnice były opony PneuTrac w rozmiarze VF 480/65 R 28 - rozwiązanie pośrednie pomiędzy oponami i napędem gąsienicowym, szczególnie dobrze nadające się do użytku w winnicach i sadach, o dobrej przyczepności i sztywności boków.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 07/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.