Firma Solis Polska ma obecnie 18 dilerów w całej Polsce. Najlepszą penetrację rynku mamy bez wątpienia na wschodzie i na południu kraju, ale wynika to przede wszystkim z tego, że produkty Solis to tanie ciągniki małej mocy – pełen zakres obejmuje modele o mocy od 16 do 90 KM, z napędem na dwa lub cztery koła. Dlatego też te traktory są najchętniej wybierane tam, gdzie rolnictwo jest najbardziej rozdrobnione. Na pewno marka Solis jest dużym beneficjentem 60 tys. zł premii dla małych gospodarstw rolnych – mówi Grzegorz Orzeszek, współwłaściciel firmy Solis Polska.
– Oceniając pozycję marki Solis na rynku, trzeba brać pod uwagę fakt, że duża część tych ciągników nie jest rejestrowana i nie sposób znaleźć ich w zestawieniach CEPiK. Klienci indywidualni rzadko kiedy decydują się je rejestrować – dodaje.
Warto przy tym dodać, iż ofertę firmy uzupełnia bogaty asortyment osprzętów roboczych - kosiarek bijakowych, glebogryzarek, przyczep czy pługów. Ciągniki Solis można doposażyć także w ładowacze czołowe - głównym dostawcą tych urządzeń jest firma Metal-Fach z Sokółki.
Nie tylko do komunalki
Nowym dystrybutorem marki Solis została właśnie działająca na pograniczu Wielkopolski i Kujaw w branży zaopatrzenia rolnictwa firma Inter-Vax ze Żnina. – Oferta naszej głównej marki ciągnikowej, czyli Zetora, mimo deklarowanej kilka lat temu kooperacji z firmą TYM, rozpoczyna się tak naprawdę od 60 KM.
A jeśli chodzi o markę Solis, to w pierwszej kolejności postawiliśmy na ofertę dla branży komunalnej, ogrodnictwa czy sadownictwa, czyli ciągniki o mocy 22, 26 czy 50 KM, czego nie ma nasz główny kontrahent. Postanowiłem nie czekać z założonymi rękami, tylko nawiązać współpracę z nowym dostawcą, który zagwarantuje nam dostępność tego typu produktów – wyjaśnia Wacław Górny, prezes zarządu Inter-Vax.