W przypadku opon uwagę skupiono na modelu „TractorMaster H“ w rozmiarze VF 710/70 R 42. To określane mianem opon hybrydowych ogumienie charakteryzuje się wbudowanym czujnikiem ciśnienia i nową konstrukcją profilu, przystosowaną również do użytku na drogach. System ContiConnect łączy czujniki opon z monitorem w kabinie. Zdaniem firmy system sprawdza się już w przypadku opon EM. Cała paleta opon rolniczych obejmuje obecnie ponad 100 różnych wymiarów.
Alliance do nowych branż
Alliance Tire Group (ATG), należący do Yokohama specjalista w dziedzinie ogumienia, skupił się na następujących segmentach zastosowań: transporcie rolniczym, winnicach/sadach oraz lasach, wprowadzając wiele nowinek.W punkcie centralnym targów znajdowała się opona MPTReifen Alliance 398 w rozmiarze 600/50 R 22.5. Opona z rdzeniem i pasami zapewniającymi wytrzymałość, wykonanymi z linki stalowej, to pierwsza rolnicza opona MPT dopuszczona do użytku z prędkością do 100 km/h. Model 398 może pracować pod ciśnieniem 0,8 bara na polu i do 6,5 bara na drogach. Aktualnie dostępne rozmiary można było obejrzeć na ciężarówce rolniczej MAN. Z kolei Alliance 398 otrzymał srebrny medal na targach Agritechnica - jedyne tego typu wyróżnienie dla opon przyznane w 2019 r. Z innych informacji - dzięki oponom 389 Agriflex+ VF 800/60 R 32 Alliance posiada w ofercie opony VF umożliwiające radykalne zmniejszenie ciśnienia. Producent wprowadził zmianę z IF na VF również w serii Agriflex+. Przedstawił serię opon 372 VF 710/60 R 30 i 354 w rozmiarze 380/90 R 54. Poza tym ATG przedstawił nową linię opon radialnych z serii 579 do użytku na trawnikach, w winnicach i sadach. W segmencie leśnym pokazał zaś model Forestar 344 ELIT, zdaniem Alliance pierwsze niskociśnieniowe opony leśne, umożliwiające obniżenie ciśnienia nawet o 3 bary w porównaniu z oponami standardowymi.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 07/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę