Raporty Aktualności

Ilu rolników wykonuje zabiegi środkami ochrony roślin? Sprawdź to

Data publikacji:

W ramach spisu rolnego zebrano również dane o zabiegach środkami ochrony roślin (ŚOR). W 2020 r. tego rodzaju zabiegi stosowało ok. 69% (905,4 tys.) użytkowników gospodarstw rolnych. Najwięcej zabiegów wykonano w celu ochrony zbóż (1594,7 tys., tj. 51,2% ogółu zabiegów ŚOR), a stosowało je 807 tys. gospodarstw, tj. 61,3% ogółu.

    Ilu rolników wykonuje zabiegi środkami ochrony roślin? Sprawdź to

W okresie wegetacji, przeciętnie w gospodarstwie rolnym wykonano 1,98 zabiegów na zboża, 2,97 zabiegów na warzywa i aż 9,53 zabiegów w uprawach trwałych (plantacje drzew i krzewów owocowych oraz ich szkółki, wikliny itp.), co w tym ostatnim przypadku związane jest z większą niż w innych uprawach częstotliwością i różnorodnością występowania patogenów, a opryski wykonywane są w większości opryskiwaczami sadowniczymi. 

 

Wraz ze wzrostem wielkości powierzchni użytków rolnych systematycznie zwiększa się liczba zabiegów na zboża, tj. od ok. 1,55 zabiegów w grupie gospodarstw o powierzchni do 3 ha UR, do przeciętnie 4,31 zabiegów w gospodarstwach rolnych o powierzchni 100 ha i więcej użytków rolnych. Zaobserwowany wzrostowy trend liczby zabiegów ŚRO na zboża ma prawdopodobny, choć nie wyłączny, związek z towarowym kierunkiem produkcji zbóż w większych gospodarstwach, co wymaga między innymi stosowania coraz liczniejszych, w tym zróżnicowanych rodzajów oprysków.

 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.