Gospodarka i rolnictwo

I posiedznie izb rolniczych Europy Środkowej

Data publikacji:

W dniu 5 lipca 2019 r. w miejscowości Babolna na Węgrzech, odbyło się I posiedzenie izb rolniczych Europy Środkowej, które było zorganizowane przez węgierskie Ministerstwo Rolnictwa. Z ramienia Krajowej Rady Izb Rolniczych udział w posiedzeniu wziął Prezes KRIR Wiktor Szmulewicz.

Podczas spotkania goście z sześciu krajów (Polski, Czech, Słowacji, Chorwacji, Austrii i Węgier) przedyskutowali następujące tematy:

  • współpraca regionalna między izbami rolniczymi,
  • kształt Wspólnej Polityki Rolnej po 2020 r.,
  • łagodzenie skutków zmian klimatu,
  • umowy handlowe.

Węgierski Minister Rolnictwa István Nagy powiedział, że ma on trzy oczekiwania odnośnie WPR po 2020 r.: musi ona posiadać wystarczająco ambitny budżet, powinny jej towarzyszyć odpowiednie instrumenty i proste zasady. Powiedział, że te trzy aspekty są ze sobą silnie powiązane, np. dany instrument wsparcia nie będzie działał przy ograniczonym budżecie lub w wypadku, gdy nie prowadzi to do prostych i łatwych do wdrożenia regulacji w praktyce.

Prezes KRIR Wiktor Szmulewicz w swojej wypowiedzi podkreślił, że umowa handlowa Mercosur-UE to zagrożenie nie tylko dla producentów rolnych z Unii Europejskiej, ale także dla klimatu ze względu na wycinkę lasów deszczowych w Ameryce Południowej w celu zwiększenia powierzchni pod produkcję rolną. Import mięsa ze zwierząt z hodowli, której stosuje się hormony jest nie do pogodzenia w konfrontacji z żywnością produkowaną według wysokich standardów w Unii Europejskiej.

Źródło:KRIR

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.