Artykuł

Gospodarstwa rodzinne w dobie globalizacji

Gospodarstwa rodzinne w dobie globalizacji

Krajowa Rada Izb Rolniczych była organizatorem spotkania rolników – liderów, przedstawicieli środowiska rolniczego działających w strukturach wojewódzkich izb rolniczych, pracowników izb rolniczych z terenu całego kraju.

Zobacz także: Strautmann w gospodarstwie

Spotkanie odbyło się w Jachrance, a zrealizowano je ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

Celem spotkania było umożliwienie przedstawicielom środowiska rolniczego nawiązania bezpośrednich kontaktów z przedstawicielami nauki oraz zapoznania się z najnowszą wiedzą i doświadczeniami nt. szans i możliwości, jakie mają przed sobą gospodarstwa rodzinne w dobie globalizacji.

Pierwszego dnia uczestnicy spotkania wzięli udział w konferencji pod tytułem: „Gospodarstwa rodzinne w dobie globalizacji”, a w kolejnym dniu uczestniczyli w warsztatach tematycznych. Spotkania prowadzili profesorowie, wykładowcy różnych uczelni, m.in. z Krakowa, Warszawy, Poznania. W trakcie trwania konferencji omówiono następujące tematy: „Definicja gospodarstwa rodzinnego w ujęciu międzynarodowym (prof. Wiesław Musiał), „Wyzwania globalizacji a rozwój/konkurencyjność gospodarstw rodzinnych w Polsce” (prof. Walenty Poczta), „Instrumenty zarządzania ryzykiem w rolnictwie” (prof. Marian Podstawka), „Sprawny system wiedzy i innowacyjności w rolnictwie (AKIS) determinantą konkurencyjności polskich gospodarstw rodzinnych” – zaprezentował prof. Józef Kania.

„Zespołowe formy prowadzenia działalności rolniczej szansą na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej gospodarstw rodzinnych” zostały omówione przez prof. Arkadiusza Sadowskiego, natomiast temat „Agroekologia szansą na rozwój gospodarstw rodzinnych w świetle koncepcji Europejskiego Zielonego Ładu (European Green Deal)” - przedstawił prof. Mariusz Matyka.
Wykładowcy uczestniczyli także w warsztatach, które odbywały się drugiego dnia w mniejszych grupach. Każdy z wykładowców prowadził panel dyskusyjny z omawianego przez siebie tematu.


Reklama
Powiązane artykuły