Rozwiązanie to umożliwi każdej mleczarni w Polsce, która podpisze umowę o współpracy, łatwy i efektywny kosztowo dostęp do międzynarodowego rynku importerów obejmującego 520 hurtowych nabywców. W pierwszym okresie realizowany będzie obrót czterema wystandaryzowanymi produktami: odtłuszczonym mlekiem w proszku, pełnym mlekiem w proszku, masłem oraz laktozą. W kolejnym etapie przewidywane jest rozszerzenie tej listy o kolejne produkty. Zdaniem Mirosława Szczepańskiego, prezesa zarządu Polish Dairy, polskie mleczarnie, po głębokich procesach modernizacyjnych, należą obecnie do najnowocześniejszych w Europie i na świecie, i z powodzeniem mogą konkurować na międzynarodowych rynkach. Potwierdza tę opinię również Eric Hansen, prezes Global Dairy Trade, mówiąc że „decyzja Polish Dairy o zaoferowaniu na naszej platformie szerokiej gamy produktów z Polski jest dowodem na rosnącą siłę narodowego sektora polskiej gospodarki, jakim jest produkcja nabiału”.
GDT Events to organizowane dwa razy w miesiącu sesje przetargowe, na których sprzedawane są masowe produkty mleczne. W aukcjach bierze udział 520 hurtowych nabywców z ponad 80 krajów. Z kolei GDT Marketplace to platforma handlu elektronicznego, która umożliwia handel produktami mlecznymi w każdej chwili i w dowolnej ilości. GDT świadczy również usługę subskrypcji informacji, znaną jako GDT Insight.www.globaldairytrade.info Kontakt: Aleksander Kempiński, członek zarządu Polish Dairy, tel. 531337337, aleksander. kempinskipolishdairy.pl
www.polskierolnictwo.pl/red