Model AL T750 jest teleskopową wersją ładowarki przegubowej AL 750, pokazanej po raz pierwszy na wystawie Agritechnica w 2015 r. Takiej samej modyfikacji doczekał się także 4-tonowy model AL 650. – Opracowaliśmy nowe ładowarki, aby zaspokoić potrzeby rolników posiadających wyższe wozy paszowe czy też składujących baloty w większych stertach – wyjaśnia Nathan Ryan, menedżer produktu w Grupie Manitou.
Nadzwyczajnie stabilna
Ładowarka AL T750 z wysięgnikiem teleskopowym ma tę samą moc i porusza się z tą samą prędkością co siostrzany model AL 750 wyposażony w ramię z kinematyką typu Z. Można w niej także znaleźć te same wygodne funkcje i sprawdzone rozwiązania, takie jak czytelny cyfrowy wyświetlacz, szybkozłączny system osprzętu Power-A-Tach, wielofunkcyjny dżojstik z proporcjonalnym sterowaniem dodatkową hydrauliką czy ręczny gaz. – Dzięki centralnemu usytuowaniu kabiny nowe ładowarki oferują doskonałą widoczność w zakresie 360°, co ułatwia pracę i zapewnia pełne bezpieczeństwo. Innym rozwiązaniem, również wpływającym na bezpieczeństwo, ale i wydajność, są przestawne koła i regulowane błotniki, umożliwiające zmianę rozstawu z około 1,6 do ponad 2 m, co pozwala zmaksymalizować stabilność maszyny – podkreśla Nathan Ryan.
Wyposażenie maszyny zaprezentowanej w Hanowerze uzupełnią również opcje zwiększające wydajność, w tym dodatkowa hydraulika zewnętrzna o wysokim przepływie, trzyzakresowa przekładnia zapewniająca prędkość ponad 30 km/h oraz robocze światła LED.
Teleskopowa czwórka
Najnowsza ładowarka Gehl AL T750 jest jedną z czterech nowych teleskopowych maszyn dostępnych pod markami Gehl i Mustang, które wejdą na rynek w roku 2017. Rodzinę tworzy oprócz niej mniejszy model Gehl AL T650 oraz dwie bliźniacze ładowarki Mustang - 608T i 708T. Wszystkie maszyny, dostępne w wersji kabinowej lub z klatką ochronną z dachem, są wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Stage IIIB. W mniejszych są to jednostki wysokoprężne Yanmar, o mocy 46 kW/63 KM, wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), natomiast w „siedemsetkach” - silniki Deutz o mocy 55 kW/75 KM, z katalizatorem oksydacyjnym (DOC). Dobre zachowanie w terenie oraz zwrotność zapewnia solidny przegub „heavy-duty” ze skrętem o kąt 45° w lewo i w prawo oraz oscylacją w zakresie +/-10° w płaszczyźnie pionowej.