Nagroda Alternative Engine Award, organizowana przez magazyn Powertrain International, ma na celu wyróżnienie rozwiązań wielozadaniowych, które mogą korzystać z różnych źródeł energii. XCURSOR 13 został zaprojektowany jako pierwszy wielopaliwowy silnik FPT Industrial, kompatybilny z dieslem, gazem ziemnym (w tym biometanem), wodorem oraz paliwami odnawialnymi. Dzięki tej wszechstronności XCURSOR 13 wspiera osiąganie celów redukcji emisji CO2, jednocześnie spełniając wymagania różnych rynków i segmentów pojazdów.
Zaawansowana konstrukcja i wydajność
Silnik bazuje na ulepszonej architekturze jednostki 13-litrowej, zaprojektowanej z myślą o redukcji emisji oraz przygotowanej do przyszłych regulacji. Oferuje wysoką wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu masy, zużycia paliwa i całkowitych kosztów użytkowania (TCO). Dzięki wspólnej podstawie konstrukcyjnej i elementom, takim jak wspólny blok silnika, XCURSOR 13 może być łatwo dostosowany do różnych zastosowań – zarówno drogowych, jak i terenowych.
– Cieszymy się z tego ważnego wyróżnienia dla XCURSOR 13. Zdobycie pierwszej edycji nagrody Alternative Engine Award potwierdza słuszność naszej strategii wieloenergetycznej – powiedział Daniele Pozzo, szef działu marketingu i zarządzania produktami w FPT Industrial. – Wszechstronność paliwowa XCURSOR 13 sprawia, że jest to kluczowy gracz zarówno w zastosowaniach drogowych, jak i pozadrogowych.
Fabio Butturi, redaktor Powertrain International, dodał:
– FPT Industrial od lat wyznacza standardy w dziedzinie naturalnego gazu i rozwija koncepty wielopaliwowe. XCURSOR 13, dzięki wspólnym komponentom i modułowości, pozwala na optymalne dostosowanie do różnych potrzeb, co czyni go liderem w swojej klasie.