Tomasz Remiszewski, dyrektor handlowy BNP Paribas Leasing Solutions:
W jaki sposób zmieniły się realia funkcjonowania Państwa firmy w ostatnich kilku miesiącach?
W dobie zmienności i nieprzewidywalności zachowania rynku finansowego sporym wyzwaniem jest utrzymanie dostępności warunków cenowych oferty skierowanej do klienta końcowego przez dłuższy czas. Dotychczas swoistą normą było - i do tego rynek się w pewien sposób przyzwyczaił - że super-atrakcyjne oferty finansowania były dostępne „na stałe”. Dzisiaj, z powodu wyżej wspomnianych przyczyn, oferta promocyjna nabiera rzeczywiście „ekskluzywnego” charakteru.
Jak wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe wpływają na nastroje zakupowe rolników?
Na rynku mocno odczuwalna jest niepewność. Wysoka inflacja, rosnące stopy, ale również wojna w Ukrainie - wszystkie te czynniki wpłynęły znacząco na zachowawcze podejście klientów. Mimo wszystko rolnicy wciąż realizują swoje plany zakupowe i modernizacyjne, a rosnące ceny wielu produktów rolnych istotnie wpływają na ich decyzje. Klient coraz dokładniej liczy swoje pieniądze, porównuje oferty, zwraca uwagę nie tylko na cenę maszyny i koszt finansowania, ale również na sposób współpracy z nim jako klientem.
Zwraca uwagę na dostępność oferty i szybkość realizacji transakcji - to, co dobrze znamy sprzed czasów „covidowych”. Do katalogu dochodzą nowe elementy. Klient chce być w największym stopniu samodzielny - zwraca uwagę na dostępność kanałów zdalnych w procesie zawierania umowy, możliwość podpisania dokumentów w dogodnej dla niego porze. Tutaj doskonale wpisujemy się w oczekiwania - dając dilerowi szeroką autonomię w procesie kwotowania i procesowania umowy, ten może dokonać sprzedaży maszyny i podpisać umowę na finansowanie dokładnie wtedy, kiedy oczekuje tego klient (zwykle poza godzinami urzędowania instytucji finansowej).
Na koniec proszę przedstawić Państwa nowe elementy w ofercie i nowe projekty finansowe.
Rynek Agri jest rynkiem stabilnym i pomimo wielu wyzwań rynkowych, jakie dotykają ten segment, jest to wciąż solidna część naszego biznesu, która z naszej perspektywy nadal się rozwija i daje perspektywy rozwojowe. Cóż więcej dodać - nasz model współpracy z partnerami opieramy o dwa filary - digitalizację (czy też cyfryzację) i automatyzację procesów. Jednocześnie budujemy w tym modelu przestrzeń na szeroką autonomię dilerów w zakresie finansowania klientów. Wszystko po to, by nasi partnerzy mogli świadomie włączać narzędzia finansowe to długoterminowej strategii rozwoju.
Jednocześnie nie zamykamy się na otwieranie nowych partnerstw. Zespół Rozwoju aktywnie rozmawia z potencjalnymi partnerami i wspólnie zastanawiamy się, w których obszarach możemy być pomocni w rozwijaniu ich sieci sprzedaży.
Dziękujemy za rozmowę.