Pierwszy medalista - Fendt 516 Vario – to ciągnik o maksymalnej mocy 171 KM (wg normy ECE R120). Za jego napęd odpowiada czterozaworowy silnik Deutz z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa Common Rail o pojemności ok. 4 l. Według deklaracji producenta spełnia on najwyższe wymagania dotyczące normy emisji spalin dzięki zastosowaniu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i bezobsługowego filtra cząstek stałych SCF. Oczyszczanie filtra cząstek zachodzi bez dodatkowego wtrysku paliwa, co zapewnia niższe zużycie i ochronę środowiska. Przenoszenie napędu zapewnia bezstopniowa przekładnia Vario ML 90. Umożliwia jazdę z prędkością od 0,02 do 50 km/h. Tzw. prędkości superpełzające są dostępne standardowo, podobnie jak system TMS. Synchronizuje on działanie silnika i przekładni poprzez optymalizację ustawień do wykonywanej pracy z uwzględnieniem efektywnego zużycia paliwa. Producent ciągnika zadbał też o komfort pracy operatora. Nowoczesna kabina VisioPlus zapewnia doskonałą widoczność poprzez szerokie pole widzenia. Przednia szyba zagięta jest na dach i umożliwia wygodną pracę również z ładowaczem czołowym. Ergonomię i komfort pracy zapewniają także nowoczesne, dotykowe terminale 7 lub 10,4”. Ich obsługa jest łatwa i intuicyjna, pozwala na dostęp do wielu funkcji ciągnika. Na szczególne wyróżnienie zasługują funkcje: programowanie pracy na uwrociach pola, programowanie hydrauliki, ustawiania prędkości tempomatu i obrotów silnika oraz zbieranie pozyskanych podczas pracy danych roboczych VarioDoc Pro. Układ hydrauliczny ciągnika zasila zmiennowydatkowa pompa hydrauliczna o wydajności 75, 110 lub 158 l/min. Terminal w kabinie ciągnika umożliwia sterowanie przepływem oleju, czasem pracy poszczególnych zaworów oraz funkcją priorytetu. Do dyspozycji operatora jest tylny TUZ z elektrohydraulicznym sterowaniem. Przedni TUZ występuje w wariancie bez lub z elektrohydraulicznym sterowaniem, jak i z funkcją odciążania. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika to 7780 daN, zaś przedniego - 3420 daN. Maksymalna masa całkowita to 10,5 t. Producent zapewnia możliwość indywidualnej konfiguracji maszyny poprzez wybór rozmiaru ogumienia, systemu prowadzenia równoległego Vario Guide, kontrolę sekcji czy system zmiennego dawkowania.
Wydajny zbiór
Wyróżnienie za zastosowane rozwiązania techniczne otrzymały z kolei nowe zestawy tylnych kosiarek dyskowych Fendt Slicer 911TL oraz 991TL, które w połączeniu z przednią kosiarką 3060FP zapewniają wysoko wydajny zbiór czystego pokosu. Prezentowane kosiarki są dostępne w dwóch szerokościach roboczych - 8,3 oraz 9,3 m i są przeznaczone do pracy z kondycjonerami oraz przenośnikiem zbierającym pokos. Zastosowano w nich układ hydropneumatycznego odciążania Turbo Lift z automatyczną kalibracją, który działa niezależnie na lewy i prawy zespół koszący. Belki tnące wyposażono w indywidualne przekładnie kątowe, które umożliwiają równomierne przeniesienie mocy na każdy dysk koszący. System zabezpieczenia dysków w postaci wymiennych tarcz Drive Guard skutecznie chroni układ napędowy maszyn. W przypadku kolizji tarczy z przeszkodą standardowo stosowany system Comfort Change z unikalnym kluczem zapewnia sprawną i szybką wymianę uszkodzonych elementów na nowe. W razie potrzeby wszystkie części belek tnących mogą być wymieniane indywidualnie, co ogranicza znacząco koszty eksploatacji. Współpracująca kosiarka przednia 3060FP posiada wahliwe zawieszenie o dużym kącie wychylenia, dzięki czemu dokładnie odwzorowuje nierówności terenu, układ odciążania belki tnącej zapewnia ochronę podłoża i zapewnia czysty pokos.