Firma Agro-Bledzew w ramach grupy producenckiej produkuje rocznie ok. 8 tys. ton ziarna, z czego połowę wykorzystuje we własnym zakresie jako bazę paszową w hodowli trzody chlewnej, a drugą połowę kieruje na sprzedaż. Nowy obiekt, który w przyszłości ma być połączony z mieszalnią pasz, pozwoli zabezpieczyć własne potrzeby oraz przechować ziarno przeznaczone na rynek i wprowadzić je w najlepszym momencie. Od bieżącego sezonu firma zamierza również uruchomić skup zbóż od rolników.
Wsparcie dla inwestora
Kompleks suszarniczo-magazynowy w Bledzewie w woj. lubuskim obejmuje 8 silosów płaskodennych po 1000 t ziarna każdy, 2 silosy lejowe o pojemności 600 t pełniące rolę buforów w procesie suszenia, czyszczalnię bębnową o wydajności 100 t/h (pszenica), silos spedycyjny, wiatę z przejazdowym koszem przyjęciowym. Ważnym elementem obiektu jest suszarnia o wydajności ok. 220 t/dobę (kukurydza), wyposażona w systemy odpylające oraz recyrkulacji powietrza. Sprawne przyjmowanie zbóż oraz płynną pracę umożliwia system transportujący o wydajności 80 t/h, oparty m.in. na podnośnikach kubełkowych i redlerach odbierających z falownikami. W pełni skomputeryzowane sterowanie całym obiektem zintegrowano w szafie sterowniczej również wykonanej przez Feerum. – Warto podkreślić, że już w trakcie projektowania obiektu nawiązaliśmy stałą współpracę z konstruktorami firmy Feerum, dzięki czemu wszystkie nasze życzenia względem ciągu technologicznego znalazły swoje odzwierciedlenie w gotowym projekcie. Dział Realizacji Inwestycji Feerum wspierał nas również w kwestii wypełnienia wszystkich wytycznych określonych przez inspektora budowlanego – wspomina Rafał Cieślak, koordynator inwestora ds. budowy obiektu w Bledzewie.
Budowa od A do Z
W ciągu ostatnich dwóch lat firma Feerum oddała do użytku ponad 80 inwestycji o całkowitym potencjale przechowalniczym przekraczającym 200 tys. ton. Kompleks w Bledzewie, o łącznej pojemności 12,1 m³, nie należy może do największych, ale został w całości zbudowany przez spółkę z Chojnowa. – Obiekt w Bledzewie zrealizowaliśmy w systemie generalnego wykonawstwa. Montaż i uruchomienie obiektu poprzedziły zatem prace projektowe oraz ziemne i fundamentowe. Trudnością w tej inwestycji był mały zakres dostępnego miejsca w stosunku do założeń oraz wymagań inwestora. Rozmowy rozpoczęliśmy od skrupulatnego wymierzenia terenu, aby przedstawiona oferta w pełni odpowiadała potrzebom klienta. Udało się je zrealizować poprzez zastosowanie wyższych i węższych silosów płaskodennych. Zmniejszyliśmy również szerokość wiaty, nie ograniczając jej funkcjonalności. Dzięki temu zachowaliśmy odpowiednie wymiary wszystkich dróg przejazdu oraz łuków najazdowych dla dużych samochodów – wyjaśnia Marcin Kijanka, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Feerum.
SS