[ATR] Aktualności opryskiwacze

Farmtrade - Oferta dla wymagających

Data publikacji:

Reprezentująca na polskim rynku kilku wiodących producentów maszyn rolniczych mazowiecka firma Farmtrade nie chce podążać utartymi szlakami i powielać form działania typowych dla wielu firm w branży. Dlatego stawia na wyspecjalizowany sprzęt i najnowsze rozwiązania, które zapewniają wysoką wartość dodaną i które tworzą kompletny ciąg technologiczny, od pola po żłób.

Firma zaczynała w roku 2004 od dość skromnej z dzisiejszej perspektywy oferty w postaci siatek i folii do pakowania balotów, a sprzedaż maszyn rozpoczęła po dwóch latach. – Naszą pierwszą sprzedaną maszyną był siewnik Nova Combi fińskiej marki Tume, od którego zaczęła się nasza przygoda z maszynami – wspomina Paweł Kryjom, właściciel firmy Farmtrade, która w wypadku swoich kluczowych dostawców działa jako generalny przedstawiciel, a sprzedaż na terenie kraju opiera przede wszystkim na dilerach. – Nie chcieliśmy funkcjonować jako zwykły importer, bo niezależnie od branży pozycja importera jest coraz słabsza ze względu na spłycenie kanałów dystrybucji. Dlatego działamy jako przedstawiciel marek, czyli występujemy niejako po stronie producenta. Z tego względu kładziemy również większy nacisk na promocję poszczególnych marek, a nie marki Farmtrade, która jest tak naprawdę multibrandem – uzupełnia przedsiębiorca.

Kompletna technologia

Z czasem asortyment powiększał się i dziś obejmuje produkty kilkunastu marek, ale dobór kolejnych dostawców, zwłaszcza głównych, nie był przypadkowy. – W naszej nowej strategii sprzedażowej postawiliśmy na ścisłą specjalizację. Nie chcemy oferować rozwiązań powszechnie dostępnych na rynku, tylko staramy się dostarczać profesjonalne, zaawansowane technicznie, wyspecjalizowane, precyzyjne maszyny wykorzystujące najnowsze technologie, maszyny z segmentu szeroko rozumianego rolnictwa precyzyjnego. Promujemy tę technologię i dobieramy do niej sprzęt. Dlatego wśród naszych pięciu kluczowych dostawców jest firma Bargam z kompletną linią opryskiwaczy, w tym największym na rynku wyborem produkowanych „na miarę” opryskiwaczy samojezdnych, oraz od niedawna także pras, jest marka Samson z wyjątkowo profesjonalnymi, najlepszymi pod względem wydajności, jakości, trwałości i rozwiązań technicznych wozami asenizacyjnymi, marka Agrex z precyzyjnymi rozsiewaczami nawozów, marka SIP z wydajnymi maszynami zielonkowymi czy marka Faresin z profesjonalnymi ładowarkami teleskopowymi i wozami paszowymi, która wprowadziła innowacyjny system zwiększania efektywności żywienia zwierząt oparty na kontroli jakości pasz już od momentu ich zbioru z pola, poprzez etap przygotowania mieszanki w wozie paszowym, aż po analizę gnojowicy pod kątem wykorzystania składników. Rozwiązanie to stanowi ważny element oferowanej przez nas technologii „from field to feed”, czyli od pola do żywienia, obejmującej kompletną linię maszyn na cały rok, od przygotowania pola, poprzez ochronę roślin, zasilanie, cięcie, aż po mieszanie i zadawanie pasz. Jednej technologii bazującej na najnowszych rozwiązaniach, która pomaga zaoszczędzić na kosztach i czasie pracy oraz zwiększyć wydajność. Będziemy przy tym kładli nacisk na maszyny samojezdne, zapewniające znaczne korzyści opryskiwacze Bargam i wozy pasowe Faresin, oraz na wielkopojemnościowe wozy asenizacyjne Samson, jako rozwiązanie przyszłościowe o największym potencjale rozwojowym – wyjaśnia Paweł Kryjom.

Profesjonalna obsługa

Choć firma sprzedaje również bezpośrednio, zwłaszcza na Mazowszu, gdzie ma siedzibę i mocne zaplecze, skupia się na dystrybucji poprzez sieć dilerów. – Mamy już uznaną pozycję jako generalny dystrybutor-przedstawiciel, którą wypracowaliśmy przez kilkanaście lat, co nie było łatwe, dlatego nie chcemy w tym zakresie niczego zmieniać. Oczywiście sprzedaż maszyn profesjonalnych, najbardziej zaawansowanych, o wysokiej wartości wspieramy też bezpośrednio, podobnie jak serwis i zaopatrzenie w części zamienne – podkreśla Paweł Kryjom. Właśnie ze względu na serwis i części, ale także coraz większe zainteresowanie nowoczesną techniką, firma przed trzema laty postanowiła wybudować nową siedzibę główną, odpowiadającą rosnącym potrzebom w tym zakresie. Nowoczesny obiekt powstał tuż przy trasie S8, w Emilianowie koło Radzymina, odległym o 26 km od dotychczasowej siedziby w Stanisławowie Drugim. – Chcieliśmy wzmocnić bezpośrednie wsparcie sprzedażowe i posprzedażowe, ponieważ rynek zaczął akceptować znacznie droższe, zaawansowane maszyny, ale z bardzo dobrze rozbudowanymi usługami w tym zakresie. Dlatego ze względu na coraz większe zapotrzebowanie na profesjonalną obsługę, coraz wyższe wymagania klientów, jak również sieci dilerskiej, postanowiliśmy zainwestować właśnie w usługi posprzedażowe i rozwój działu części. Ostatnie 3 lata związane z wybudowaniem i przejściem do nowej siedziby, skąd działamy od sierpnia 2015 roku, to była nasza największa, wręcz rewolucyjna zmiana, ale jak najbardziej konieczna. Obecnie mamy jedną z lepszych lokalizacji w Polsce, przy trasie wylotowej nie tylko na Podlasie, ale i na kraje bałtyckie i Białoruś, co w naszym biznesie jest kluczowe – podkreśla właściciel firmy Farmtrade, dla której eksport, głównie na Litwę, Białoruś, Ukrainę, Węgry, Bułgarię i Rumunię, stanowi ważny i rozwojowy kierunek działalności, generujący już dziś około 30% obrotów. –  Muszę  przyznać, że w roku 2016 właśnie eksport skompensował nam spadek obrotów w kraju, który sięgnął prawie 30%. Ubiegły rok był już znacznie lepszy, bo do końca sierpnia wyrównaliśmy obrót całego roku 2016, a oceniając wstępnie wyniki za 2017, wróciliśmy do poziomu z roku 2015. Tak więc popyt wraca, nastroje inwestycyjne są coraz lepsze i z zamówień z końca ubiegłego oraz początku bieżącego roku wynika, że pierwsze dwa kwartały 2018 r. zapowiadają się dobrze – podsumowuje Paweł Kryjom.

Stefan Szolc

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.