Napęd samojezdnego wozu paszowego w zależności od wersji stanowi niezawodny 4- lub 6-cylindrowy silnik FPT o mocy 170 KM (Stage V). Warto odnotować, że silniki FPT pozwalają na długie przerwy pomiędzy przeglądami co 500 h, a przy zastosowaniu olejów typu Long Life Faresin aż co 750-1000 h.
Wozy Faresin dysponują do tego systemami bezpieczeństwa ABS i ASR, obsługują 3 tryby jazdy Eco, Work i Soft i poruszają się z prędkością do 25 lub 40 km/h. Sprawdzają się również wtedy, gdzie trzeba bezpiecznie i szybko pokonywać duże odległości. Zbiornik paszowy wozów Leader wykonany jest z wysokojakościowej stali S355, posiada ściany o grubości 8 mm i dno o grubości 15-20 mm. Wyjątkowa geometria ślimaka i zbiornika ułatwia przepływ materiału, przyspiesza ruch z dołu do góry i zachowuje odpowiednią strukturę TMR u. Faresin oferuje wozy 1- lub 2-ślimakowe.
Uwagę zwraca również frez o wysokiej wydajności wykonany z wysoko wytrzymałej stali Farnox, która gwarantuje skuteczność działania i długą żywotność. Trzy prędkości robocze 200, 300 oraz 350 obr./min dają operatorowi możliwość wyboru optymalnego rozwiązania i dostosowania do struktury włókna, jaką posiada ładowany materiał paszowy. Frez dostępny jest ze średnicą 600 mm lub opcjonalnie z sieczkarnią w wersji 700 mm. Posiada także przydatną funkcję automatycznego rewersu załadunku.
Nowa kabina operatora została zaprojektowana w taki sposób, aby kierowca czuł się w niej wygodnie i mógł pracować wydajnie nawet przez wiele godzin. Dostęp do jej klimatyzowanego wnętrza jest nieutrudniony, pomysłowo ukształtowana jest przednia szyba, która nie brudzi się dzięki odwrotnemu kątowi nachylenia. Szczegóły techniczne dotyczące poszczególnych modeli zależą od ich wersji wyposażenia. Producent daje klientom możliwość wyboru konfiguracji sprzętu w wersji Ecomix oraz Ecomode.