Krajowi przedsiębiorcy sprzedawali produkty rolno-spożywcze przede wszystkim na rynek Unii Europejskiej. Wywóz żywności do krajów UE-27 był o 30% większy niż przed rokiem, jego wartość wyniosła 22,4 mld euro. Stanowiło to ponad 74%. przychodów uzyskanych z eksportu towarów rolno-spożywczych ogółem.
Głównym partnerem handlowym Polski pozostały Niemcy. Eksport do tego kraju wyniósł 7,5 mld euro, o 26% więcej niż przed rokiem. Ważnymi odbiorcami polskich artykułów rolno-spożywczych były także: Holandia (2,1 mld euro, wzrost o 45%), Francja (1,9 mld euro, wzrost o 32%), Włochy (1,5 mld euro, wzrost o 16%) i Czechy (1,3 mld euro, wzrost o 32%).
Z kolei do państw pozaunijnych w pierwszych ośmiu miesiącach br. wyeksportowano z Polski żywność o wartości 7,8 mld euro, o 19% większej niż w porównywalnym okresie ub.r. Największymi pozaunijnymi odbiorcami artykułów rolno-spożywczych były: Wielka Brytania (przychody na poziomie 2,4 mld euro, wzrost o 28%), Ukraina (615 mln euro), Arabia Saudyjska (339 mln euro, spadek o 11%). Eksport żywności do Rosji wyniósł 337 mln euro i był o 20% mniejszy niż przed rokiem.