Gospodarka i rolnictwo

Eksport żywności rośnie

Data publikacji:

Według Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wartość polskiego eksportu rolno-spożywczego w okresie pierwszych ośmiu miesięcy 2022 r. wyniosła 30,3 mld euro (140 mld zł). Była ona o blisko 27% większa niż przed rokiem.

    Eksport żywności rośnie

Krajowi przedsiębiorcy sprzedawali produkty rolno-spożywcze przede wszystkim na rynek Unii Europejskiej. Wywóz żywności do krajów UE-27 był o 30% większy niż przed rokiem, jego wartość wyniosła 22,4 mld euro. Stanowiło to ponad 74%. przychodów uzyskanych z eksportu towarów rolno-spożywczych ogółem.

Głównym partnerem handlowym Polski pozostały Niemcy. Eksport do tego kraju wyniósł 7,5 mld euro, o 26% więcej niż przed rokiem. Ważnymi odbiorcami polskich artykułów rolno-spożywczych były także: Holandia (2,1 mld euro, wzrost o 45%), Francja (1,9 mld euro, wzrost o 32%), Włochy (1,5 mld euro, wzrost o 16%) i Czechy (1,3 mld euro, wzrost o 32%).

Z kolei do państw pozaunijnych w pierwszych ośmiu miesiącach br. wyeksportowano z Polski żywność o wartości 7,8 mld euro, o 19% większej niż w porównywalnym okresie ub.r. Największymi pozaunijnymi odbiorcami artykułów rolno-spożywczych były: Wielka Brytania (przychody na poziomie 2,4 mld euro, wzrost o 28%), Ukraina (615 mln euro), Arabia Saudyjska (339 mln euro, spadek o 11%). Eksport żywności do Rosji wyniósł 337 mln euro i był o 20% mniejszy niż przed rokiem. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.