Nowe jednostki napędowe – kompaktowe i ekologiczne
W odpowiedzi na potrzeby współczesnego rolnictwa, które wymaga jednocześnie dużej mocy i kompaktowych wymiarów maszyn, Antonio Carraro wprowadza ponad 100 nowych silników. Dzięki pracom działu badań i rozwoju, firma opracowała jednostki napędowe spełniające najnowsze normy ekologiczne, przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowych rozmiarów typowych dla traktorów AC. Jednym z kluczowych elementów tej innowacji jest silnik F28 od FPT (Fiat Power Train), zaprojektowany specjalnie pod kątem wysokiej mocy i niskiej emisji spalin. Silnik F28 wyróżnia się również niskim zużyciem paliwa, co stanowi istotną korzyść ekonomiczną dla użytkowników.
W serii Cento zamontowana zostanie jednostka 8200 o mocy 74,8 KM, która łączy technologię turbo z intercoolerem i układem wtrysku typu common rail, zapewniając doskonałą efektywność paliwową oraz zgodność z normą emisji Stage V. Z kolei seria R otrzyma silnik 11200 o mocy 103 KM, co pozwoli Antonio Carraro po raz pierwszy przekroczyć barierę 100 KM. Ten nowy model, dzięki kompaktowej konstrukcji i spełnianiu wymagań ekologicznych, nadaje się idealnie do intensywnych prac rolniczych wymagających wysokiej mocy w połączeniu z elastycznością.
Elektryczna przyszłość rolnictwa – ciągnik hybrydowy SRe
Podczas EIMA 2024 Antonio Carraro zaprezentowało również nowatorską konstrukcję hybrydowego ciągnika SRe, będącego efektem projektu Life Atena, realizowanego we współpracy z ERO GmbH oraz konsorcjum Conegliano Valdobbiadene Prosecco DOCG. Celem projektu jest redukcja emisji spalin, minimalizacja rozpraszania smarów do gleby oraz zmniejszenie poziomu hałasu, co wpisuje się w globalny trend zwiększania zrównoważenia w rolnictwie. Model SRe stanowi innowacyjne połączenie mechaniki i elektryki, pozwalając na zaspokojenie wymagań rolników, którzy oczekują wysokiej wydajności i troski o środowisko.
SRe to pierwszy oficjalny produkt projektu Life Atena, zaprezentowany w formie pełnej elektrycznej maszyny o cechach typowych dla traktorów AC – kompaktowej budowie, izodiametrycznej konstrukcji oraz dużej zwrotności. Dwa silniki elektryczne napędzają pojazd: pierwszy (o mocy 68 KM) odpowiada za napęd transmisji mechanicznej z 4 biegami, oferując optymalną kontrolę prędkości i pełny moment obrotowy. Drugi silnik (48 KM) zasila wał odbioru mocy (PTO) oraz inne mniejsze funkcje. Pojazd zasilany jest przez akumulator o pojemności 38 kWh i napięciu 400 V, co pozwala na elastyczne ładowanie – zarówno z sieci, jak i stacji ładowania z gniazdem kategorii 2.