Aktualności

EIMA 2022. Z ziemi polskiej do włoskiej

Data publikacji:

W dniach 9-13 listopada w Bolonii odbędzie się kolejna, już 45. edycja targów EIMA International. Nadchodząca wystawa została zaprezentowana podczas konferencji prasowej, która miała miejsce pierwszego dnia targów Agro Show w Bednarach i była poświęcona również włoskiemu przemysłowi maszyn rolniczych i wymiany handlowej z Polską.

    EIMA 2022. Z ziemi polskiej do włoskiej

    Od lewej: Paolo Lemma, dyrektor biura Agencji ICE w Warszawie, Alessandro Malavolti, dyrektor generalny Grupy AMA i prezes FederUnacoma oraz Fabio Ricci, wicedyrektor FederUnacoma.

Skala polsko-włoskiej wymiany handlowej wykazuje tendencję wzrostową. Polska jest obecnie siódmym rynkiem docelowym maszyn rolniczych „made in Italy”. Ubiegłoroczny boom na naszym rynku przełożył się również na efekt koła zamachowego w wymianie handlowej Polski z Włochami. Jak bowiem wynika z opracowania dokonanego przez FederUnacoma, dane włoskiego ISTAT, będącego odpowiednikiem polskiego GUS-u, wskazują na bardzo znaczne wzrosty w ubiegłym roku zarówno w przypadku włoskiego eksportu ciągników (+37,8%, co stanowi równowartość ponad 111 mln euro), jak i w przypadku eksportu sprzętu oraz innych rodzajów maszyn rolniczych (+29,2%, co stanowi równowartość 131 mln euro).

Trend wzrostowy utrzymał się również w pierwszych pięciu miesiącach 2022 r., kiedy to Włochy, jak wyjaśnił Paolo Lemma, dyrektor biura Agencji ICE w Warszawie: – zyskały dodatkowy udział w rynku, stając się trzecim największym dostawcą środków mechanicznych dla sektora rolniczego w Polsce. W okresie od stycznia do czerwca br. włoski eksport maszyn rolniczych wzrósł o kolejne 26,2% (147 mln euro) w porównaniu z rekordowym trendem odnotowanym w analogicznym okresie roku 2021. Jeśli chodzi o maszyny robocze i urządzenia – dodał podczas konferencji prasowej Fabio Ricci, wicedyrektor FederUnacoma: – odnotowano w ich przypadku największy postęp (+37,4%, co stanowi równowartość ok. 85 mln euro).

Warto przy tej okazji zaznaczyć, że w okresie pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku bilans okazał się dodatni również dla eksportu ciągników, osiągając wzrost na poziomie +13,6%, co odpowiada wartości około 62 mln euro. Polska stała się dla włoskiego sektora produkcji maszyn rolniczych siódmym rynkiem docelowym, licząc w wartościach bezwzględnych – podsumował Alessandro Malavolti, prezes FederUnacoma: – co wymownie świadczy o tym, jak trwałe i silne są stosunki handlowe między oboma krajami w omawianym sektorze. Spodziewamy się – dodał prezes FederUnacoma: – że w ciągu czterech lat między 2022 a 2025 rokiem włoski eksport do Polski będzie wzrastał średnio o 9% rocznie.

Okazją do zacieśnienia współpracy polsko-włoskiej będzie najbliższa edycja targów EIMA International. W ubiegłorocznych targach w Bolonii uczestniczyło 1364 wystawców (w tym 341 zagranicznych) oraz 270,7 tys. zwiedzających. – W tym kontekście warto podkreślić, że targi bolońskie, z uwagi na zajmowaną przez nie pozycję lidera w kalendarzu imprez targowych, i to zarówno ze względu na rozpiętość prezentowanej podczas nich oferty, jak i na poziom ich umiędzynarodowienia dzięki udziałowi w imprezie ponad 1500 wystawców z różnych krajów świata, to jedno z bardziej wyczekiwanych przez polskie przedsiębiorstwa wydarzeń. W ostatnich czterech edycjach liczba polskich nabywców biorących udział w imprezie ustabilizowała się na stałym poziomie ok. 1000 osób – podsumował prezes Alessandro Malavolti.

Obroty przemysłu włoskiego w roku 2021

OGÓŁEM - 13,7 mld euro (+19%) w tym: 

  • MASZYNY ROLNICZE - 6,2 mld euro (45%)
  • KOMPONENTY - 4,4 mld euro (32%)
  • CIĄGNIKI - 2,1 mld euro (16%)
  • MASZYNY OGRODNICZE - 970 mln euro (7%)

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.