[ATR] Wywiady [ATR] Aktualności eAgronom

eAgronom - Rozwiązanie od rolników dla rolników

Data publikacji:

Stworzony w Estonii, odważnie wypierający – coraz to słabszą zresztą – kulturę długopisu i papieru, jeszcze wyraźniej zaznaczający korzyści płynące z szeroko rozumianej cyfryzacji – tymi słowami określić można dynamicznie rozwijający się program eAgronom, oferujący system zarządzania użytkami rolnymi. Stenver Jerkku, główny programista, w rozmowie z Tomaszem Kujawskim, odsłania kurtynę - ukazuje wizjonerską przyszłość, w której rolnicy z całego świata już na zawsze mogą pożegnać się z Excelem, długopisem i niemalże dotykającym nieba stosem papierów.

Sięgnijmy do źródeł – gdzie ta opowieść znajduje swój początek?
Idea zrodziła się na farmie ojca Robina Sauloksa, współzałożyciela eAgronoma, kiedy uświadomiliśmy sobie, jak duże aspiracje posiadają małe, rodzinne gospodarstwa, aby stać się w pełni działającym przedsiębiorstwem i jak mało narzędzi posiadają, by te aspiracje zaspokoić. Większość ich czasu pochłania pikselem niezmącona papierologia, która skutecznie uniemożliwia pochylenie się nad optymalizacją procesów biznesowych. Owa optymalizacja jest dzielona z doradcami agronomicznymi, Ci z kolei nierzadko okazują się być także osobami parającymi się sprzedażą nawozów i chemii rolniczej. Trudno jest nie zauważyć konfliktu interesów. Najwięcej informacji związanych z rolnictwem płynie właśnie od takich osób i w naszym odczuciu ma to negatywny wpływ zarówno na rolnictwo, jak i środowisko. Zdecydowaliśmy, że stworzymy produkt, który przysłuży się środowisku, umożliwi rolnikom lepsze gromadzenie danych, a także pozwoli im oszczędzić czas, który - nieśmiało pozwalamy sobie przypuścić - spędzą. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 13/2019
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.