Ostatnim z nich jest pandemia COVID-19, która i na producentach cukru odciska swoje piętno.Na początek podstawowa kwestia - Polska jest znaczącym producentem cukru. Produkcja tego surowca zaś rośnie - w 2014 r. wyniosła nieco ponad 1,8 mln t, podczas gdy w trakcie ostatniej kampanii 2019/2020 było to już ok. 2,065 mln t. A że krajowe zapotrzebowanie na cukier utrzymuje się na poziomie ok. 1,6 mln t, polscy producenci dysponują dużą nadwyżką sprzedawaną na rynkach zagranicznych.
Poniżej kosztów
Z jednej strony jest to dobra sytuacja, z drugiej zaś oznacza jednak duży wpływ czynników zewnętrznych na kondycję tego sektora w Polsce. A w ostatnich miesiącach najważniejszym z nich jest kryzys COVID-19, który wpłynął na znaczący spadek popytu na produkty na bazie cukru. Efektem tego jest...
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 15/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę