Raporty Aktualności

Dwucyfrowy spadek sprzedaży ciągników rolniczych w Polsce w 2022 r.

Data publikacji:

Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w całym 2022 r. znacząco spadła w porównaniu do 2021 r. Spojrzenie na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wskazuje, iż w tym czasie klienci zarejestrowali 11 736 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-grudniu 2022 r. jest niższy o 17,3% niż w 2021 r. (14 183 sztuki). W grudniu ubiegłego roku zarejestrowano zaś 1116 szt. nowych ciągników rolniczych. Oznacza to 33,7-proc. spadek w stosunku do grudnia 2021 r.

    Dwucyfrowy spadek sprzedaży ciągników rolniczych w Polsce w 2022 r.

Dane dotyczące sprzedaży ciągników w 2022 r. przynoszą spore różnice w porównaniu do wcześniejszych rankingów sprzedaży. W największym stopniu straciły marki: New Holland (spadek z 17,9% do 15,7%), Kubota (z 11,8% do 9,7%) i Arbos (z 4% do… 0,9%). Gdy jedni tracą, inni zyskują. Największymi wygranymi 2022 r. były marki: John Deere (wzrost z 11,8% do 13,8%), Massey Ferguson (z 5,5% do 7,5%) oraz (z 3,6% do 4,7%)....

Ubiegłorocznym liderem okazała się marka New Holland, która jednak spadła poniżej 16-proc. udziału w rynku (1849 sztuk; 15,7%). Dwucyfrowy udział w rynku uzyskała jeszcze marka John Deere (1617 sztuk; 13,8%), z kolei na najniższym stopniu podium uplasowała się Kubota (1142 sztuki; 9,7%). Dla porównania: w całym 2021 r. dwucyfrowymi udziałami mogły pochwalić się marki: New Holland (2543 sztuki, 17,9%), Kubota (1669 sztuk, 11,8%) i John Deere (1445 sztuk, 10,2%).
 

Zamów raport

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.