[ATR] Wywiady [ATR] Aktualności DLG

DLG o cyfrowej przyszłości targów rolniczych

Data publikacji:

W dobie pandemii koronawirusa organizatorzy imprez wystawienniczych stoją przed trudnym, acz prostym wyborem - odwołanie organizowanych targów lub przeniesienie ich do świata cyfrowego. Na to drugie rozwiązanie stawia m.in. Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG), co w rozmowie z Grzegorzem Antosikiem potwierdza Ines Rathke, kierownik projektu EuroTier/EnergyDecentral digital.

Rok 2020 jest bardzo trudnym rokiem dla wielu sektorów gospodarki. Jak Pani zdaniem branża targowa radzi sobie z pandemią COVID-19? Jak działa DLG w tej rzeczywistości?

Pandemia postawiła przed dostawcami usług wystawienniczych ogromne wyzwania nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie. Od czasu pierwszej wystawy rolniczej DLG w 1887 r. targi zawsze odgrywały ważną rolę jako sposób promowania i dzielenia się wiedzą w rolnictwie. Jesteśmy głęboko przekonani, że specjalistyczne i profesjonalne informacje dla rolników powinny być łatwo dostępne również w czasie pandemii.

W 2020 r. DLG organizowała trzy imprezy internetowe miesięcznie dla rolników i ekspertów - w sumie ponad 30!, obejmujące konkretne zagadnienia z zakresu międzynarodowych tematów dotyczących wielu gatunków zwierząt gospodarskich, w tym również akwakultury, a także robotyki polowej i uprawy roli, by wymienić tylko kilka z nich. Aby w tym roku nadal dostarczać wiedzę rolnikom na całym świecie, DLG opracowało nową platformę cyfrową, która może w przyszłości towarzyszyć takim wystawom jak EuroTier.

Skoro wspomina Pani o EuroTier, to kolejna edycja tej wystawy zaplanowana została na 9-12 lutego 2021 r. Jakich zmian mogą spodziewać się zwiedzający i wystawcy?

Po raz pierwszy targi EuroTier i EnergyDecentral będą odbywały się wyłącznie w formie cyfrowej on-line. „EuroTier digital” celowo powstrzymuje się od powielania przestrzennych elementów centrum wystawienniczego, a zamiast tego zwiedzający będzie mógł skoncentrować się na tym, czego szuka, czyli na nazwach firm, produktach, tematach w programie technicznym, a także na nazwiskach prelegentów. Z naszego doświadczenia wynika, że rolnicy potrzebują odpowiedniego i szybkiego sposobu kontaktu z partnerami biznesowymi i chcą mieć możliwość łatwego znalezienia nowych kontaktów. Dlatego też interfejs wystawcy „EuroTier digital” jest bardzo intuicyjny, a platforma ma przejrzysty układ wyświetlany na ekranie.

Oczywiście nie spotykamy się na stoisku targowym, ale oferujemy osobisty networking na ekranie. Jest to doskonałe uzupełnienie fizycznych targów. Platformę cyfrową EuroTier uważamy za odpowiednik „home office” w miejsce wizyty na targach. Tak więc to, co tutaj robimy, to wprowadzenie świata profesjonalnej hodowli bydła w środowisko biurowe, bezpośrednio na duży ekran komputera PC i laptopa. Zwiedzający będą mogli skorzystać z cyfrowego programu technicznego, który zawiera kluczowe tematy m.in. z zakresu produkcji mleka, wieprzowiny, drobiu i energii. Dyskusje na żywo, transmitowane ze studia DLG, gwarantują profesjonalną wymianę informacji między wszystkimi zainteresowanymi stronami.

Jakie oczekiwania mają wystawcy w związku ze zmienioną formułą targów?

Wystawcy na targach EuroTier skorzystają z możliwości połączenia się z międzynarodową siecią online znajdującą się w gestii DLG, co pozwoli im na optymalne wykorzystanie jej zasięgu. Na „EuroTier digital” wystawcy mogą organizować własne imprezy i prezentować swoje nowości, korzystając z inteligentnych narzędzi do planowania wizyt klientów na targach i tworzenia harmonogramów ich spotkań. Wystawcy będą chcieli spotkać się z rolnikami w czasie rzeczywistym, co jest możliwe dzięki stworzonej przez nas funkcji wideo z czatem.

Dzisiejsi rolnicy potrzebują wystaw bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ innowacje są wprowadzane w coraz szybszym tempie, a podczas „EuroTier digital” można znaleźć rozwiązanie praktycznie każdego problemu, z którym hodowca może mieć do czynienia. Już przed wystawą ogłosiliśmy zdobywców złotych i srebrnych medali EuroTier, wybranych spośród 80 zarejestrowanych światowych premier, które również zostaną zaprezentowane na platformie. Wszyscy wystawcy mogą oczywiście w pełni wykorzystać platformę do promocji produktów i innowacji. Dodam, że liczba polskich zwiedzających znajduje się w pierwszej piątce na EuroTier, a w 2018 r. uczestniczyło w niej blisko 2200 polskich ekspertów w dziedzinie hodowli zwierząt.

Uczestnicy różnego rodzaju imprez internetowych często podkreślają brak bezpośredniego kontaktu z ludźmi. Jak Państwo jako organizator wystawy radzicie sobie z tym problemem? Jakie działania podjęliście Państwo w związku z EuroTier, aby jak najlepiej wykorzystać uwagę uczestników targów?

Te cyfrowe wydarzenia, o których mówię, mają przede wszystkim oferować profesjonalną sieć kontaktów twarzą w twarz, z której DLG jest od dawna znane. To właśnie ta sieć rolnicza sprawia, że organizowane przez DLG targi odniosły taki sukces. Ta sama sieć DLG, składająca się z rolników i ekspertów w dziedzinie rolnictwa oraz około 1400 wystawców, w tym 30 firm z Polski, połączy się na nowej platformie internetowej „EuroTier/EnergyDecentral digital”.

Wyzwaniem dla DLG jako organizatora jest uczynienie tych cyfrowych spotkań nie tylko osobistymi, ale i efektywnymi, poprzez zapewnienie dopasowania podaży i popytu: ludzi szukających rozwiązań i ludzi je oferujących. Stworzyliśmy platformę, która jest łatwa w użyciu, a także posiada wszystkie elektroniczne środki, aby uczynić to doświadczenie jak najbardziej osobistym, od funkcji takich jak wideo, czat w czasie rzeczywistym, do osobistych profili z opcjonalnymi biogramami oraz wyszukiwanie pełnotekstowe, które pozwala użytkownikowi przejść bezpośrednio do właściwej osoby w firmie.

Wielu analityków ekonomicznych mówi, że nie ma powrotu do świata przed pandemią COVID-19, więc jak Pani myśli, jak zmieni się przemysł wystawienniczy i wystawy rolnicze? Czego można się spodziewać po tegorocznej Agritechnice?

Pandemia ta niepokoi nas już prawie od roku, komunikacja online istnieje od 20 lat, ale wystawy istnieją od setek lat. Wierzę, że wystawy są ważne dla rolników, aby mogli podejmować rozsądne decyzje dotyczące ich przyszłego zapotrzebowania na maszyny w gospodarstwie! Ludzie rozwijają się dzięki interakcjom między sobą. Najlepsze pomysły powstają dzięki inspiracji, a do ich powstania musimy wykorzystać jak najwięcej z naszych pięciu zmysłów.

Jesteśmy głęboko przekonani, że pragnienie tego doświadczenia będzie jeszcze większe w przyszłości. W tym roku Agritechnica wzbogaci się o internetową platformę biznesową „Agritechnica digital”, która ma na celu połączenie doświadczenia samych targów na żywo z innowacyjną internetową cyfrową przestrzenią informacyjną i sieciową. Cyfrowa platforma dla targów Agritechnica zostanie uruchomiona w maju br., na pół roku przed targami zaplanowanymi na 14-20 listopada 2021 r.

Cieszymy się, że będziemy mogli powitać gości i wystawców z Polski na targach EuroTier / EnergyDecentral digital. DLG oferuje czytelnikom atr express vouchery na czterodniowy pobyt na targach EuroTier / EnergyDecentral digital w dniach 9-12 lutego 2021 roku.

Wystarczy wejść na LINK

https://www.messe-ticket.de/DLG/ETED2021/Register/freeETEDdigital21)

lub odwiedzić sklep z biletami na naszej stronie internetowej i zrealizować swój voucher: free ETEDdigital21.

Platforma zostanie otwarta 1 lutego, aby odwiedzający mogli się rozejrzeć i zaplanować swoje spotkania i wydarzenia w ramach programu DLG-technical-programme.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.