Wywiady Aktualności

Dilerzy maszyn rolniczych - Znaleźć nowych klientów

Data publikacji:

Jak obecnie wygląda organizacja procesu sprzedaży w Państwa firmie? W jaki sposób pozyskujecie Państwo nowych klientów?

Jan Skrzypczak: Jak chyba każda firma również Agromarket Jaryszki dostosował się do nowych realiów. Zdecydowanie postawiliśmy na działania internetowe. Mam tu na myśli rozwój sklepu B2B oraz promocję firmy w sieci. Oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, nieprzerwanie prowadzimy też sprzedaż stacjonarną w punktach handlowych oraz przez naszych terenowych przedstawicieli.

Grzegorz Jankowski: Koronawirus ma znaczący wpływ na naszą branżę. Sprawia, że niepewność naszych klientów co do stanu swojego zdrowia, ale też cen produktów rolnych i ich rynków zbytu wzrasta. Firmy z branży muszą się mierzyć z niestabilnym kursem złotówki, niekiedy z problemami z dostępnością maszyn, ograniczeniami w organizowaniu spotkań z klientami, a nawet dostawcami. Proces sprzedaży nie uległ diametralnej zmianie. Realizuje go przecież stabilny zespół handlowców naszej firmy. Z uwagi na to, iż są doświadczonymi pracownikami, którzy od kilku dobrych lat pracują z naszymi klientami, sprzedaż realizuje się mimo obostrzeń czy ograniczeń. Zaufanie, które zdobyła nasza firma pozwala na zamykanie transakcji często w formie online.

Marcin Wroński: Część klientów odwiedza nas w firmie, do części można jeździć do gospodarstwa. Jednak niektórzy z nich zakazują kontaktu i wtedy pozostaje kontakt telefoniczny bądź mailowy. Ogólnie jest lekkie utrudnienie, ale nauczyliśmy się pracować w takich warunkach.

Bartosz Pszczółkowski: Pozyskiwanie nowych klientów odbywa się obecnie głównie za pomocą działań marketingowych w Internecie, promocji w social mediach. W tradycyjnym kontakcie bezpośrednio z klientem odbywa się w siedzibie i oddziałach firmy, a także w autoryzowanych punktach dilerskich.

Mateusz Kunert: Staramy się pracować na tyle normalnie, na ile pozwala sytuacja. A więc prowadzimy sprzedaż z wykorzystaniem dostępnych kanałów komunikacji (telefon, mail, wideokonferencje), organizujemy pokazy maszyn dedykowane konkretnemu klientowi, a więc w bardzo małych grupach, z zachowaniem dystansu społecznego, stawiamy na reklamę online oraz komunikację z klientem poprzez media społecznościowe. Handlowcy nadal pracują w terenie i na tyle, na ile jest to możliwe oraz - jeżeli tylko jest chęć ze strony klienta - organizowane są spotkania handlowe, oczywiście z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa.

Marek Kunce: Rok 2020 nauczył nas pokory, ale również nowych metod pracy oraz współpracy z naszymi klientami. Wszyscy zrozumieliśmy, że aby przetrwać w zdrowiu, musimy dostosować się do panujących warunków. Wszyscy chcemy wykonywać swoją pracę jak najlepiej i uzyskiwać jak najlepsze wyniki. Aby to osiągnąć, ze swojej strony objęliśmy szerszą opieką naszych klientów, a także rozwinęliśmy wysyłki naszych informacji mailami, wiadomościami MMS czy SMS, zawierając je jednocześnie na naszych forach internetowych. Uważam także, że w zwiększeniu sprzedaży ma znaczny udział nasze 28-letnie doświadczenie w branży.

Kamil Mitura: Większość handlowców pracuje obecnie z domu i jeżdżą tylko na umówione wizyty. W naszej głównej siedzibie i oddziałach są tylko dyżury handlowe. Większość procesów jest realizowanych poprzez telefon i Internet. Staramy się również być coraz lepiej widoczni w sieci.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 24/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.