Dilerzy maszyn rolniczych - Jak sobie radzą z Covid-19

Data publikacji:

W jakim stopniu daje się Państwa firmie we znaki pandemia Covid-19? W jaki sposób wpływa ona na bieżącą kondycję rynku maszyn rolniczych?

 

Jan Skrzypczak: Pomijając niedogodności związane ze stosowaniem dodatkowych środków ochronnych przez naszych pracowników, to negatywny wpływ pandemii odczuliśmy głównie w wydłużonych terminach dostaw niektórych towarów oraz skokach kursów walut. Miało to miejsce głównie wiosną, a obecnie mam wrażenie, że fabryki dostosowały się do sytuacji, która powoli się stabilizuje.

Grzegorz Jankowski: Covid-19 jest bardzo nieprzewidywalną chorobą. Do tej pory osoby, które chorowały w naszej firmie, przeszły ją bardzo łagodnie, a obowiązek kwarantanny nie wpłynął znacząco na absencję wśród pracowników. Nie wszyscy jednak mieli tyle szczęścia. W ostatnich tygodniach pożegnaliśmy m.in. naszego kolegę z sieci Pöttinger, śp. Łukasza Świtonia, co było ogromnym szokiem i smutkiem dla osób, które go znały.

Marcin Wroński dyrektor zarządzający Agros-Wrońscy: Największym problemem w Covid-19 był w początkowej fazie strach, jednak następnie się to uspokoiło. Zapowiadana następnie druga fala epidemii również spowolniła handel. Ale generalnie sprzedażowo rok 2020 w stosunku do poprzedniego wygląda bardzo podobnie.

Adam Seliga: Głównie zmiany dotyczą pracy personelu. Opieka nad dziećmi, zwolnienia czy przymusowe kwarantanny powodują zmniejszoną obsadę i obsługę klientów. Z drugiej strony widoczna jest pewna rezerwa ze strony klientów, jakaś niepewność, a tym samym ostrożniejsze podejście do inwestycji.
Bartosz Pszczółkowski: Pandemia Covid-19 ogranicza w znacznym stopniu możliwość bezpośredniego kontaktu z większą grupą klientów podczas targów i wystaw rolniczych. Zminimalizowaliśmy ilość zaplanowanych na ten rok pokazów polowych. Pandemia utrudnia ponadto obsługę serwisową ciągników. Tak jak wspomniałem wcześniej, na szczęście nie wpłynęła jednak na poziom sprzedaży ciągników Lovol i spadek dochodów firmy.

Mateusz Kunert: Pandemia w zasadzie nie wpłynęła znacząco na sprzedaż. Jak już wspomniałem, udało się wygenerować wzrost, zatem fakt obecności Covid-19 nie spowodował spadku sprzedaży. Natomiast obecność koronawirusa poniekąd sparaliżowała niektóre płaszczyzny naszych działań. Po pierwsze nie było w tym roku praktycznie żadnych imprez targowych, które dają szansę pozyskać nowego klienta. Dodatkowo sama praca w firmie jest trudniejsza przez wzgląd na ograniczenia wprowadzane przez rząd. Zatem główne problemy wynikające z Covid-19 dotyczyły sfery organizacyjnej.

Marek Kunce: Covid-19 był dla wszystkich ludzi na świecie dużym zaskoczeniem i czymś zupełnie nieznanym. Na początku 2020 r., po wyjaśnieniu co to Covid-19 i jak się rozprzestrzenia - my sami i nasi klienci wpadliśmy w sidła strachu i niepewności. Zaczęliśmy w stresie stosować środki ostrożności i zapobiegawcze, nadal jednak prowadząc naszą działalność, sprzedając maszyny, części i usługi. Była to dla nas wszystkich nowa sytuacja, ale była wiosna - trzeba było pielęgnować zasiewy zimowe oraz prowadzić prace wiosenne, a dłuższe i słoneczne dni napawały optymizmem. Nowa sytuacja z pandemią ograniczyła i nadal ogranicza w dużym stopniu kontakty bezpośrednie z naszymi klientami i dostawcami, ale dzięki obecnej dostępności do Internetu oraz dużej bazie klientów był możliwy codzienny wzajemny kontakt oraz kontynuowanie naszej działalności ku obopólnej korzyści. Kontaktów bezpośrednich nie dało się całkowicie wykluczyć, ale dzięki zdyscyplinowaniu naszych pracowników i naszych klientów uniknęliśmy zachorowań i zakażeń, stosując środki ochrony osobistej ze wzajemnym poszanowaniem zasad przed Covid.

Kamil Mitura: W tym momencie zaczynam widzieć niepewność wśród klientów i potencjalnych klientów. Często odwlekają oni swoje zakupy w czasie z powodu niepewności na rynku.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 24/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz prenumeratę

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera