Liczący 7,8 tys. m² powierzchni użytkowej budynek mieści 8500 europalet i oferuje dużo miejsca na większe części i podzespoły, a w przyszłości może być rozbudowywany, co pozwoli rozwijać produkcję. W magazynie dostępnych jest 12,5 tys. pozycji asortymentowych. Codziennie przetwarzanych jest 300 zamówień, z których 99% jest realizowanych jeszcze tego samego dnia.
Pod koniec ub. roku dziesiątki tysięcy części zostało przeniesionych do nowego centrum logistycznego z magazynu tymczasowego. Rozpoczęty w roku 2016 projekt zakończyło w marcu br. oficjalne otwarcie obiektu, zwieńczone uroczystym przyjęciem w łączniku nad drogą.
Lepsza obsługa
Budowę magazynu wymogło coraz większe zapotrzebowanie na części, wynikające zarówno z potrzeb klientów, jak i rosnącej produkcji maszyn, w 3/4 kierowanej na eksport - dlatego obiekt zlokalizowano w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki. – Jako firma rodzinna przykładamy dużą wagę do dobrych relacji z klientami i chcemy dalej wzmacniać te więzi. Nowe centrum logistyczne odegra w tym kluczową rolę. Dzięki nowemu magazynowi możemy pomóc klientom i dilerom w dalszym rozwoju, zapewniając im jeszcze płynniejsze dostawy maszyn i części zamiennych – podkreśla Hendrik Decramer, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w firmie Dewulf.
Magazyn oferuje też komfortowe warunki pracy, jest cały ogrzewany i dobrze oświetlony, a przy przemieszczaniu ciężkich części pracownicy mogą korzystać m.in. ze specjalnego dźwigu suwnicowego. Zadbano także o środowisko, wyposażając obiekt we wspólną z fabryką sieć grzewczą czy automatyczne wyłączniki oświetlenia.
Pod kontrolą programu
Funkcjonowanie nowego centrum logistycznego Dewulf opiera się na oprogramowaniu WMS (Warehouse Management System) do zarządzania magazynem, które ma być w pełni wdrożone do końca roku. – Naszym celem jest skoordynowanie tempa produkcji i pracy magazynu, dlatego wszelkie procesy zachodzące w magazynie są kontrolowane przez specjalistyczne oprogramowanie, które na podstawie zamówień klientów z zewnątrz oraz statusu produkcji nieustannie oblicza zapotrzebowanie na konkretne części i automatycznie przekazuje te dane personelowi logistycznemu. W rezultacie niezbędne części trafiają na linię produkcyjną dokładnie na czas lub są przekazywane do wysyłki. Dzięki automatycznej integracji z systemem usług kurierskich wszystkie zamówienia docierają do adresatów szybko i bez problemów – wyjaśnia Wouter Criel, kierownik łańcucha dostaw w firmie Dewulf.
SS
fot.firmowe