Podczas niedawno zakończonych targów Agro Show w Bednarach swoją premierę miał ciągnik Deutz-Fahr 6130.4, oddany do testowania podczas Akademii RVshift (drugim z ciągników był wprowadzony przed dwoma laty model 6125 C).
– Jest to kolejny etap prezentacji tej technologii. Nieco wcześniej, wspólnie z jednym z naszych dilerów - firmą Rolma, przeprowadziliśmy dwa tygodnie szkoleń dla przedstawicieli handlowych. Przed nami zaś kolejne szkolenia dla handlowców z północnej części kraju – mówi dr Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.
Głównym bohaterem dnia był 130-konny ciągnik 6130.4 (w serii są jeszcze modele o mocy 140 i 150 KM) uzbrojony w zapewniający zoptymalizowany przebieg krzywej mocy i wysoki moment obrotowy silnik Farmotion. Ciągnik legitymuje się szeregiem przydatnych rozwiązań ułatwiających codzienną pracę, takich jak np. elektroniczny gaz ręczny z dwoma przyciskami pamięciami obrotów silnika, hydrauliczny hamulec silnikowy czy łatwy w obsłudze układ czyszczenia chłodnic (układ wstępnego oczyszczania powietrza zapewnia długą żywotność filtra PowerCore).
Komfort i ergonomię pracy podnosi znana z wyższych serii ciągników wygodna kabina Maxi Vision. Z kolei możliwości robocze na wysokim poziomie zapewnia wydajny układ hydrauliczny, zasilany przez pompę Load-Sensing o maksymalnym wydatku 120 l/h (maksymalny udźwig tylnego podnośnika to 9000 kg) - do dyspozycji jest także niezależna pompa dla hydraulicznego układu kierowniczego.
Producent ciągnika przygotował do dyspozycji użytkowników dwa układy napędowe. Pierwszym z nich jest RVshift, pod którym kryje się przekładnia z 20+16 przełożeniami, z których wszystkie zmieniane są pod obciążeniem (opcja - reduktor, pozwalający poruszać się z prędkością od 0,02 km). Układ napędowy można w dowolny sposób programować, wybierać zakres przełożeń - elementem sterującym jest 3-kierunkowy dżojstik RVshift znajdujący się na wielofunkcyjnym podłokietniku fotela.
– Pracę podczas transportu czy prac polowych ułatwia funkcja automatycznej zmiany biegów APS (Automatic Powershift), dzięki której system automatycznie zmienia biegi zaprogramowane dla trybów drogowego i polowego, w zależności od obciążenia. W każdym z tych trybów - przełączanych za pomocą przycisku znajdującego się w pobliżu dżojstika - możemy zaprogramować, w jakich biegach ciągnik ma się poruszać. Poza tym jest tempomat, w którym prędkość możemy zmieniać za pomocą suwaka - są dwa progi, do 15 km/h jeden krok suwaka zmienia prędkość o 0,1 km/h, podczas gdy powyżej tej wartości o 1 km/h. Fajną funkcją jest też Stop&Go, umożliwiająca zatrzymanie ciągnika bez użycia sprzęgła – przekonuje Rafał Jarmuł, specjalista ds. produktu w SDF Polska.