Ciągniki Deutz-Fahr 5 DF TTV zostały stworzone do prac w sadach, winnicach, na terenach zielonych oraz w firmach komunalnych, gdzie ich zwrotność i łatwiejsze manewrowanie nawet w ciasnych przestrzeniach dają im przewagę nad konkurencją. Ich napęd stanowią najnowsze silniki FARMotion 35 oraz FARMotion 45 z maksymalną mocą do 100 lub 126 KM z trybem OverBoost. Zwiększony moment obrotowy oraz zoptymalizowany przebieg krzywych momentu i mocy oznaczają w praktyce niższe zużycie paliwa.
Przenoszenia napędu, płynne prowadzenie, wysoką trwałość i wydajność w każdych warunkach umożliwia bezstopniowy układ TTV. Ciągniki standardowo wyposażone są w oś przednią z układem kierowania 4 kołami, która zapewnia 100% blokadę mechanizmów różnicowych oraz prawdziwy układ hamowania 4 kołami. Jest też hydrauliczny hamulec postojowy HPB. W celu uzyskania większego komfortu podczas prowadzenia ciągnik można wyposażyć również w układ wielowahaczowej, niezależnej amortyzacji kół przedniej osi.
Układ hydrauliczny ciągnika zasilany jest poprzez pompę typu Load-Sensing o wydajności 115 l/min. Do tego posiada do 9 obwodów o wysokim wydatku, przy czym wszystkie one sterowane są elektronicznie. Podnośnik tylny z układem amortyzacji drgań zapewnia udźwig 3400 kg, w opcji jest dostępny podnośnik przedni 1500 kg. Tylny WOM oferuje prędkości 540/540ECO/1000. Tutaj w opcji jest WOM synchro oraz przedni WOM o prędkości roboczej 1000 obr./min.
Innowacyjny układ kierowniczy
Układ kierowniczy na 4 koła daje redukcję promienia zawracania o 26%, czym zyskuje na zwrotności i łatwości manewrowania, a to oznacza większą wydajność roboczą i skutkuje mniejszym zużyciem paliwa. Operator ciągnika ma do wyboru kilka trybów poruszania się, dostosowanych do różnych warunków pracy. W trybie „proporcjonalnym” tylne koła ciągnika obracane są proporcjonalnie do ruchu kół przednich, ale w przeciwnym do nich kierunku i znacznie redukowany jest promień zawracania.
Tryb „proporcjonalny - opóźniony” sprawia dodatkowo, że ich obrót następuje z opóźnieniem. W tym przypadku maszyna ciągniona przez traktor wyjeżdża z rzędu roślin i jadąc kopiuje ślady kół traktora. Jest także tryb „manualny”, w którym to operator za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej może sam sterować tylnymi kołami ciągnika. Przykładowo jadąc w poprzek zbocza, możliwa jest manualna kompensacja znoszenia tyłu traktora w trakcie jazdy. Niezwykle przydatny okazuje się również tryb „kraba”, gdzie koła tylnej osi obracają się w tym samym kierunku co koła osi przedniej, co pozwala na poprzeczną korektę pozycji ciągnika i to bez potrzeby wykonywania dodatkowych manewrów czy zmian kierunku jazdy.
Komfortowa kabina i rolnictwo precyzyjne
Czterosłupkowa kabina ciągników serii 5 DF TTV zapewnia sporo miejsca wewnątrz oraz wygodę podczas jazdy, gdyż zawieszona jest na hydraulicznych silent-blockach. Może zostać wyposażona w fotel operatora klasy Premium z amortyzacją pneumatyczną i zintegrowanym podłokietnikiem MaxCom, na którym umieszczono sterowniki wszystkich funkcji ciągnika. W opcji jest także system filtracji kategorii 4, co w przypadku ciągników specjalistycznych pracujących np. przy opryskach w sadach jest ważną zaletą. W tym miejscu należy dodać, że podłokietnik wielofunkcyjny z dżojstikiem zintegrowany z fotelem operatora jest rozwiązaniem unikatowym w tej klasie maszyn.
Co więcej, seria 5 DF TTV oferuje również pełną integrację z rozwiązaniami w zakresie rolnictwa precyzyjnego SDF Smart Farming Solutions. Wszystkie funkcje ciągnika mogą być oczywiście realizowane przez terminal iMonitor zainstalowany w kabinie operatora. Dla klientów chcących bardziej się wyróżniać, firma Deutz-Fahr oferuje modele 5DF TTV w ekskluzywnej edycji specjalnej wyposażenia Warrior.