Nowa seria 5 obejmuje 3 modele o mocy maksymalnej od 110 do 126 KM oferujące oprócz wszechstronności wysoki standard w zakresie komfortu, natomiast nieco prostszą i bardziej kompaktową serię 5G tworzy 7 równie uniwersalnych modeli o mocy od 75 do 116 KM, dostępnych w wielu wersjach.
Mocne konfiguracje
W stosunku do modeli poprzedniej generacji atutem nowych ciągników są mocniejsze o 5% silniki o obniżonym zużyciu paliwa i emisji spalin, spełniające normy Euro 4/Tier 4 final dzięki technologii SCR i/lub DOC, bez kłopotliwego filtra cząstek stałych (DPF).
Wszystkie modele 5 i 5G mają przekładnie o maksymalnie 4 zakresach (Hi-Lo oraz 2 stopnie reduktora) i 2 lub 3 półbiegi typu Powershift na każdym biegu. W serii 5 są to skrzynie 5-biegowe o liczbie przełożeń od 20/20 do 60/60 (przód/tył), z rewersem elektrohydraulicznym (Powershuttle) pozwalającym zmieniać kierunek jazdy pod obciążeniem (do 13 km/h), a w serii 5G skrzynie 4- lub 5-biegowe z rewersem mechanicznym lub hydraulicznym (łącznie od 20/20 do 60/60 przełożeń). Unikatową cechą serii 5 jest brak bezpośredniego połączenia dźwigni zmiany biegów ze skrzynią, które zastąpiono linkami Bowdena. Ciągniki serii 5 i wybrane 5G (zależnie od przekładni) oferują prędkość maksymalną (40 km/h) przy zredukowanych obrotach silnika.
Ciągniki wyposażono w układy hydrauliczne z pompami o wydatku 55; 60 (Eco) lub 90 l/min, w nowe rozdzielacze o zwiększonej przepustowości, maksymalnie 4 obwody hydrauliki zewnętrznej oraz podnośniki o udźwigu od 3,6 do 5,4 t, zależnie od modelu (przedni w opcji 2,1 t). Zwraca uwagę WOM obejmujący standardowo również prędkości ekonomiczne 540E i 1000E.
Komfortowa praca
Wszystkie modele serii 5 oraz dwa największe 5G (opcja) mają kabiny montowane na nowych, hydraulicznych „silent blokach”, co aż o 40% zredukowało poziomu wibracji i hałasu we wnętrzu. Osiem reflektorów roboczych w dachu kabiny i na słupkach oraz dwa w masce doskonale oświetlają teren. W serii 5 oświetlenie uzupełniły też dodatkowe lampy LED w masce.
Pracę ciągnikami ułatwiają m.in. zmodernizowane dźwignie sterowania hydrauliką, sprzęgło obsługiwane przyciskiem w dźwigni zmiany biegów, elektrohydraulicznie włączany WOM i napęd 4x4 czy funkcja Stop&Go pozwalająca stawać i ruszać bez użycia pedału sprzęgła. Standardem są też mokre hamulce tarczowe na wszystkich kołach, dzięki czemu do hamowania obiema osiami nie trzeba włączać przedniego napędu. Dużą zwrotność i komfort jazdy zapewnia kąt skrętu kół wynoszący 55° (seria 5) i 50° (5G) oraz układ kierowniczy SDD (opcja), redukujący o połowę liczbę obrotów kierownicą do uzyskania skrajnych pozycji kół. W serii 5 dostępna jest też amortyzacja przedniej osi.
Zwraca uwagę dobre fabryczne przystosowanie ciągników 5 i 5G do pracy z ładowaczem czołowym, które może obejmować ergonomiczny dżojstik ze zintegrowaną obsługą półbiegów. Oprócz standardowego, pełnego dachu (FOPS) dostępne są też jego dwie wersje z oknem dachowym, w tym jedna FOPS.