Jeśli chodzi o silnik, firma Deutz-Fahr stawia na nowoczesne i oszczędne silniki dieslowskie z turbodoładowaniem „Farmotion” z technologią CommonRail i 3 lub 4 cylindrami, które mają się wyróżniać ciągłym rozwijaniem mocy, wysokim użytkowym momentem obrotowym i oszczędnym zużyciem paliwa. Dostępne są dwa silniki 3-cylindrowe o pojemności skokowej prawie 3 l i maksymalnej mocy 88 i 97 KM (65 i 71 kW). Do tego dochodzą jeszcze trzy silniki 4-cylindrowe o pojemności skokowej 3,8 l i mocy 88, 102 i 113 KM (65, 75 i 83 kW). Nowa bezstopniowa przekładnia TTV serii 5 DS ma łączyć efektywność przekładni mechanicznej z komfortem i lekkością pracy przekładni hydrostatycznej. Prędkość jazdy można regulować bezstopniowo w zakresie od 0 do 40 km/h i jest ona osiągana przy oszczędzającej paliwo niskiej prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1650 obr./min. Do dyspozycji pozostają dwa załączane automatycznie zakresy jezdne, tj. zakres roboczy 0-22,8 km/h i zakres transportowy 22,8-40 km/h. Nowy ciągnik 5 DS TTV jest na razie dostępny w wersji DS - dwa rozstawy osi i szerokość zewnętrzna 1,36 m.