Aktualności

Debiut w roli importera Raiffeisen Waren

Data publikacji:

Działająca oficjalnie od 2023 r. firma Raiffeisen Waren nie ogranicza się wyłącznie do reprezentowania w części województw: lubelskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego produktów Fendt i Valtra. Te dwie marki to trochę zbyt mało aby zaspokoić duże ambicje tego nowego gracza na rynku, stąd nie dziwi decyzja o uzupełnieniu oferty Raiffeisen Waren o inne produkty dla rolnictwa.

    Debiut w roli importera Raiffeisen Waren

Głównymi markami w ofercie firmy Raiffeisen Waren są oczywiście Fendt i Valtra – oznacza to pełną obsługę klientów w zakresie sprzedaży maszyn, serwisu oraz części zamiennych. Obejmuje ona również wynajem ciągników i maszyn. Nie znaczy to jednak, że wyłącznie do tych brandów ogranicza się dostępny asortyment. Dlatego też iście bogatą stawkę interesujących maszyn można było zobaczyć na okazałym stoisku podczas kieleckiego Agrotechu. Wiele z nich to produkty, które firma Raiffeisen Waren wprowadza na rynek polski, jako importer tych marek. 

 

Na wojnie z chwastami

Nową marką w ofercie Raiffeisen Waren jest CMN Maskintec, Jest to duński producent maszyn do rolnictwa ekologicznego, jak również zmniejszających zużycie herbicydów. 

Nieustannie pracujemy nad zmniejszaniem naszego wpływu na środowisko.Nasza firma do tej pory nie była znana na rynku polskim, ale oferuje szereg maszyn i rozwiązań, które nie mają swojego odpowiednika na świecie. Mamy ponad 35 lat doświadczenia i jesteśmy specjalistami w produkcji kultywatorów rzędowych i międzyrzędowych, w zakresie mechanicznego zwalczania chwastów – mamy wyliczenia, które pokazują, że zakup naszych maszyn zwróci się w ciągu kilku lat. Znajdują zastosowanie zarówno w uprawach zbóż, jak i innych roślin, jak warzywa czy buraki cukrowe. Nasza oferta jest oczywiście szersza, bo obejmuje też np. maszyny do utrzymania terenów zielonych (przycinanie trawy na poboczach dróg) czy oczyszczania nieużytków rolnych, a na targach w Kielcach pokazujemy bronę chwastownik Flex Weeder oraz pielnik międzyrzędowy ze specjalnymi zębami pielącymi i automatyczną kontrolą głębokości. Inną naszą innowacyjną maszyną jest Kvik Killer do zwalczania wyczyńca polnego – można go nazwać mechanicznym odpowiednikiem glifosatu – mówi Claus Harrild Jensen, dyrektor sprzedaży CMN Maskintec.

Według producenta, jeden przejazd tą maszyną powinien wystarczyć do usunięcia nawet 80% chwastów. 

Ciekawą propozycją firmy CMN Maskintec jest też nie mający swojego odpowiednika na rynku Star Cleaner, czyli maszyna do spulchnienia gleby, mechanicznego usuwania chwastów oraz poprawy krzewienia. Star-Cleaner o szerokości roboczej od 6 do 12 m, wyposażony jest w specjalne wałki gwiazdowe (poszczególne gwiazdy zawieszane na wózkach, nacisk sprężyny ustawiany indywidualnie), które zapewniają optymalną wydajność przy prędkości roboczej 15-20 km/h

 

Nie tylko hedery

Znana z produkcji hederów specjalistycznych – do kukurydzy czy słonecznika, a także stołów do rzepaku, firma Ziegler ma jednak o wiele bogatszą ofertę. Obejmuje wszakże agregaty podorywkowe, uprawowe i talerzowe, których małą próbkę zaprezentowała na stoisku Raiffeisen Waren w Kielcach. 

– Firma Ziegler została założona w 1923 r. Rozwija kilka linii produktowych, nie tylko dla rolnictwa – dziś zatrudnia ok. 800 osób. A od 2016 r. oferuje m.in. wysokiej jakości narzędzia do uprawy, dla wszystkich rodzajów gleby i różnych zastosowań. Stają się one coraz bardziej rozpoznawalne na rynku europejskim – wyjaśnia Johannes Deil, menedżer sprzedaży na rynki Niemiec i krajów Beneluksu w firmie Ziegler.

Niemiecki producent zaprezentował m.in. bronę talerzową Disc Master o szerokości roboczej 3 m i kultywator wielofunkcyjny Raptor 4001, który łączy w sobie zalety brony talerzowej i kultywatora. Maszyna o szerokości roboczej od 4 do 6 m pozwala bowiem na kompleksową uprawę gleby w jednym przejeździe i to niezależnie na różnych głębokościach roboczych 

 

– pole brony talerzowej wykonuje płytką uprawę (3-15 cm), pole zębów (7-35 cm) służy do głębokiego spulchniania. – Współpracujemy od kilku miesięcy, a już odnotowaliśmy pierwsze sprzedaże i prowadzimy kolejne rozmowy sprzedażowe, do czego przyczyniają się wykonywane przez nas intensywnie testy polowe. Klienci doceniają wysoką jakość wykonania i stosunek jakości do ceny – w mojej opinii będą to czynniki decydujące o sukcesie rynkowym – mówi Daniel Lubryka, menedżer produktowy w Raiffeisen Waren.

Budowa sieci, rozbudowa struktur

– Nowością na rynku są także: kombajny do zbioru buraków oraz samojezdne wozy asenizacyjne marki Vervaet, pochodzące z Argentyny wozy przeładowcze marki Cestari o pojemności 24 i 31 m³ oraz maszyny zielonkowe Enorossi z Włoch. Będziemy je intensywnie sprawdzać w polskich warunkach. Jeśli chodzi o wszystkie te marki, budujemy ich sieci sprzedaży w Polsce, a także odpowiednie zaplecze serwisowe, które pozwolą nam sprawnie działać na rynku. Poza tym nieustannie rozbudowujemy struktury firmy Raiffeisen Waren, która poza siedzibą główną w Rykach ma również dwa oddziały – w Gojcowie koło Opatowa oraz w Parczewie – podkreśla Marek Olesiejuk, dyrektor handlowy Raiffeisen Waren

A dla kronikarskiego obowiązku dodajmy, iż oferowany i prezentowany podczas tegorocznego Agrotechu uzupełnia szereg marek dobrze znanych już rolnikom w Polsce – wymieńmy takie brandy jak: Dieci (ładowarki teleskopowe), Pichon (wozy asenizacyjne, rozrzutniki obornika), AVR (maszyny do zbioru i pielęgnacji ziemniaków), Lucas G. (wozy paszowe), Sky (maszyny uprawowe, siewniki) i Brantner (przyczepy rolnicze).

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.