Gąsienice są w stanie zastąpić opony opryskiwaczy - w szczególności w latach, w których gleba jest zbyt wilgotna dla tradycyjnego ogumienia. Oznacza to możliwość pracy już od wczesnej wiosny na mokrych polach bez tworzenia kolein. Zastosowanie takiego układu jezdnego zapewnia również zmniejszenie nacisku na glebę, mniejsze ugniatanie, zmniejszenie oporów toczenia, zwiększenie stabilności jazdy i pracy opryskiwaczem, a także zachowanie kopiowania śladów ciągnika na uwrociach.
Bez kół w zaczepianych
Obecnie gąsienicowy układ jezdny obecnie montowany jest w opryskiwaczach zaczepianych firmy Dammann typu Profi-Class serii Tandem (modele ze zbiornikiem o pojemności 8 tys., 10 tys., 12 tys. i 14 tys. l), a także opryskiwaczach jednoosiowych typu Classic I Profi-Class. Dammann w swoich opryskiwaczach zastosował gąsienicowe układy jezdne kanadyjskiej firmy Soucy Track, oferującej własne rozwiązania w tym zakresie od 2005 r. Producent dostarcza na rynek gąsienice do ciągników rolniczych i specjalistycznych, kombajnów zbożowych czy maszyn rolniczych.