W dotychczas oferowanym systemie bezpośredniego wtrysku preparatu do rozpylaczy (PSM) dochodziło do opóźnień w aplikacji środka, co mogło prowadzić do pewnych zmian dawki na ha. W nowym rozwiązaniu, nagrodzonym na ostatniej Agrotechnice srebrnym medalem, opóźnienie to zostało zredukowane do minimum, przy dokładności dozowania w dopuszczalnych granicach maks. +/- 5%. Oparty na wielokomorowym zbiorniku i trzech obwodach bezpośredniego dozowania pestycydów opryskiwacz DIS-PSM zapewnia także oszczędność środków ochrony roślin oraz możliwość szybkiej zmiany preparatu. Umożliwia to również nowy, wydajny, dokładny, automatyczny system czyszczenia, z możliwością zatrzymania lub wypryskania wody po wypłukaniu maszyny.
Wśród innych nowości Dammanna zwraca uwagę nowy system Distance-Control-Dammann (D-C-D) do sterowania belką opryskową – pierwsze rozwiązanie do prowadzenia belki wykorzystujące hydraulikę i pneumatykę. D-C-D umożliwia bezpieczny oprysk z prędkością 12 km/h, także w terenie pagórkowatym. Belka opryskowa pozostaje równolegle do podłoża/łanu również w ciasnych zakrętach, nawet gdy jej odległość od roślin wynosi tylko 30 cm.
Nowe samojezdne
Wprowadzając model DT 2800H EcoDriveTM Dammann rozszerzył paletę opryskiwaczy samojezdnych z napędem hydrostatycznym. Jest to jednak maszyna, która dzięki zoptymalizowanemu napędowi EcoDrive porusza się nie tylko szybciej, ale także ciszej – przy niższych obrotach silnika. Podczas jazdy z prędkością 50 km/h silnik opryskiwacza DT 2800H EcoDriveTM osiąga tylko około 1600 obr./min.
Producent zmodyfikował także swój pojazd Unimog U 527, który będzie stanowił bazę dla modelu Dammann-trac DT 527. Pokazany po raz pierwszy podczas targów Agritechnica w ub. roku pojazd spełnia normę emisji spalin Euro VI, znacznie przewyższając w tym zakresie wymagania ustawowe dla maszyn rolniczych.
Maszyny Dammann typu Trac przeszły również facelifting. Dzięki stylowemu zderzakowi z tworzywa sztucznego zyskały m.in. nowocześniejszy wygląd. W ramach rozszerzania oferty pojawił się opryskiwacz DT 2500H S4 ze zbiornikiem o pojemności także 7 tys. l oraz nowy model DT 2800H S4 EcoDriveTM, natomiast oryginalny system powietrznego wspomagania oprysku D-A-S (Dual-Air-System) dostępny jest teraz także w maszynach Profi-Class Tandem ze zbiornikiem o pojemności 12 tys. l.