Nowości

Czysto wokół suszarni cz. 4

Data publikacji:

Konstruktorzy nowoczesnych obiektów suszarniczych dużo uwagi poświęcają zapewnieniu użytkownikom czystej pracy. Oznacza to znaczące ograniczenie ilości wyrzucanej na zewnątrz łuski czy innych zanieczyszczeń, co w wielu przypadkach może stanowić dużą uciążliwość. Przyjrzyjmy się zatem jakimi rozwiązaniami dysponują liczący się na naszym rynku producenci suszarni.

Riela

Jednym z systemów aspiracji jaki stosuje firma Riela w swoich suszarniach są cyklony pyłowe. Znajdują one głównie zastosowanie do wentylatorów osiowych - do każdego z nich jest zainstalowany jeden cyklon. Cyklony są zamontowane na ocynkowanej konstrukcji wsporczej wyposażonej w drabiny i podesty obsługowe.

Podesty umieszczone przy każdym cyklonie umożliwiają łatwą obsługę (czyszczenie) cyklonów. Zanieczyszczone powietrze wlatujące do cyklonów jest odwirowywane z zanieczyszczeń i oczyszczone wylatuje górą. Z kolei aspirowane zanieczyszczenia z cyklonów są odprowadzane rurami na dół do big-baga lub kontenera na gromadzenie odpadów.

Inne rozwiązanie stanowią centralne odpylacze stosowane wyłącznie do wentylatorów odśrodkowych (promieniowych). Ten system aspiracji jest bardziej skuteczny od cyklonów gdyż powietrze na wlocie do oczyszczacza ma większą prędkość i dzięki temu można odseparować lżejsze cząstki zanieczyszczające powietrze. Oczyszczone powietrze wylatuje z boku centralnego odpylacza, a podobnie jak w pierwszym przypadku zanieczyszczenia są odprowadzane rurami na dół do big-baga lub kontenera na gromadzenie odpadów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.