Jest to specjalistyczny model, który znajduje zastosowanie w transporcie trawy, sieczki kukurydzy czy też kompostu. Jest wydajna i doskonale sprawdza się współpracując z sieczkarniami samojezdnymi oraz ciągnikami rolniczymi. Przyczepa o masie własnej 7510 kg zapewnia ładowność techniczną na poziomie ok. 17 t oraz objętość skrzyni ładunkowej 40 m³. Przyczepa PRC-2/V40 jest w pełni konfigurowalna w zależności od indywidualnych potrzeb użytkownika. Może zostać osadzona zarówno na osiach tandemowych, boogie z osią stałą lub skrętną, jak również na zawieszeniu typu parabolic.
Jej hydraulicznie blokowana wleczona oś ustawia się zgodnie z kierunkiem jazdy ciągnika, a podczas cofania jest unieruchomiona. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać optymalną zwrotność i bezpieczeństwo podczas manewrowania, chroni opony oraz strukturę podłoża. Użytkownik ma również możliwość wyboru stosowanego ogumienia. W standardzie zakładane są opony w rozmiarze 600/55/26,5 a największe dostępne jest ogumienie 800/45/26,5.
Wytrzymała i sprawdzona konstrukcja
Rama przyczepy to solidna konstrukcja znana także z wersji skorupowych, dyszel resorowany jest oleopneumatycznie, hydraulicznie regulowana jest zaś wysokość. Przyczepa wyposażona jest w automatyczny hamulec postojowy oraz pneumatyczną, dwuprzewodową instalację z automatycznym regulatorem siły hamowania. Konfiguracja przyczepy uwzględnia zastosowanie zaczepu oczkowego lub kulowego jak również sterowanie nogą podporową.
Skrzynia ładunkowa odznacza się solidną, spawaną konstrukcją. Jej ścianki wykonane są z profilowanej blachy, są przez to lżejsze, bardziej sztywne i stabilne. Boczne drzwi z drabinką pozwalają na wejście do skrzyni w celach inspekcyjnych lub serwisowych. Dzięki podwójnemu przenośnikowi listwowo-łańcuchowemu, hydraulicznie otwieranej tylnej klapie oraz opcjonalnym dwóm wałkom dozującym wyładunek przyczepy odbywa się w sposób płynny, bez uciążliwych zastojów materiału.
Wyposażenie opcjonalne przyczepy obejmuje zamykaną hydraulicznie plandekę, która zabezpiecza ładunek w czasie transportu drogowego. Przyczepa posiada również rozwiązania znacząco poprawiające komfort jej użytkowania. Chodzi tutaj o specjalnie zaprojektowane wizjery na przestrzeń ładunkową i elementy przenośnika, system oświetlenia w technologii LED oraz czujnik położenia, który uniemożliwia uruchomienie przenośnika przy otwartej klapie. Przyczepa jest przystosowana do transportu materiałów z maksymalną prędkością drogową 40 km/h.