Od tego czasu Fliegl nazywa siebie „fullinerem” w branży maszyn rolniczych. O tym, że takie przejęcie i uruchomienie nowej linii produkcyjnej nie następują z dnia na dzień, dyskutowali znawcy rynku, którzy nie spodziewali się, aby wprowadzenie na rynek pierwszej serii pojazdów typu Cargos firmy Fliegl nastąpiło przed połową 2024 r. A tymczasem Fliegl uruchomił produkcję nawet rok wcześniej. Dokładnie 6 miesięcy po przejęciu produkcji rozpoczął się końcowy montaż przyczep. Kilka dni przed Wielkanocą pierwszy wyprodukowany przez Fliegl pojazd opuścił zakład produkcyjny w niemieckim Kirchdorf.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy wiele się wydarzyło. Po długich rozważaniach założono nową odrębną spółkę Fliegl Grünlandtechnik, która ma zajmować się produkcją i dystrybucją przyczep Cargos. Siedzibą firmy jest będący jej własnością park przemysłowy w Kirchdorf, niedaleko Haag (Górna Bawaria). Właścicielem jest Andreas Fliegl, najstarszy syn Josefa Fliegla, dyrektor generalny Fliegl Agrartechnik. Wspiera go jego partnerka życiowa Alexandra Huber.
Lokalizacja o powierzchni 20 ha
Własność firmy Fliegl, teren o powierzchni 20 ha z systemem zadaszonych hal o powierzchni ponad 70 tys. m², jest częściowo udostępniony podnajemcom i oferuje duży potencjał na przyszłość. Tutaj, 40 kilometrów na wschód od Monachium, nowo powstała spółka Fliegl Grünlandtechnik wykorzystuje na początek tylko 5 z ponad 30 hal - są one przeznaczone na potrzeby działu administracji, logistyki i produkcji, odbywa się w nich też końcowy montaż. W tym roku zostanie oddana do użytku kolejna hala, w której zamontowano urządzenia do malowania proszkowego. Oznacza to, że firma we własnym zakładzie będzie wykonywała lakierowanie i zabezpieczenia przed korozją.
Ze względu na modułową konstrukcję przyczep Cargos istnieje możliwość zamontowania wyposażenia opcjonalnego. Nie tylko montaż wstępny składa się z 4 kroków, montaż końcowy również podzielony jest na 4 etapy. Etap 1. to zakładanie osi. Etap 2. to montaż ramy. Etap 3. polega na założeniu burt, z kolei etap 4. to połączenie z szybko wymiennym modułem, jednostką załadunkową oraz wyposażenie w elementy oświetlenia, błotniki i inne opcje. Na każdym etapie odbywa się kontrola jakości. Kontrola końcowa, podczas której sprawdzane są funkcje pojazdu, ma miejsce na hali, zanim pojazd wyruszy w drogę.
Firma podjęła decyzję o tym, aby w ciągu pierwszego roku produkować tylko niektóre pozycje z oferty. Ma to na celu zapewnienie płynnego startu produkcji Cargos przez Fliegl Grünlandtechnik oraz zachowanie wysokiej jakości, do której przyzwyczaił Claas. W 2023 r. zostaną wyprodukowane modele przyczep 750 oraz przyczep zbierających 8400 i 8500. Wszystkie produkty z palety będą dostępne w 2024 r.
Pełna dostępność wszystkich produktów z oferty jest zaplanowana na 2024 r. W ciągu ostatnich kilku miesięcy intensywnych prac montażowych udało się znaleźć pracowników pochodzących z regionu. Zespół nowej spółki Fliegl Grünlandtechnik przeszedł intensywne szkolenie przeprowadzone przez pracowników Claas. Współpracę z zespołem zakładu „Claas Bad Saulgau” oceniono bardzo pozytywnie.
Kolejnym krokiem było podpisanie umów z dostawcami, zorganizowano dział własnej produkcji oraz ustrukturyzowano logistykę. W tym samym czasie utworzono dział sprzedaży we Fliegl Grünlandtechnik i przejęto znaczną część istniejącej struktury dilerskiej Claas i Fliegl.
Cały zespół Fliegl Grünlandtechnik cieszy się z udanego startu. Oficjalne otwarcie zakładu zaplanowano na lato tego roku. Zaproszeni na nie są wszyscy dystrybutorzy, którzy już teraz złożyli zamówienia na nowe przyczepy Cargos, wyprodukowane przez firmę Fliegl.