Dobrze znana na wielu rynkach europejskich - we Francji czy w Hiszpanii - marka Cargo coraz lepiej zakorzenia się również w Polsce. W 2022 r. marka ta pojawiła się wśród czołowych 10 marek na rynku przyczep rolniczych (139 sztuk, 1,9% udziału w rynku), a wśród stale rozwijanej oferty produktowej największą popularnością cieszyły się modele D60N, D60P i D80N.
Jeśli chodzi o asortyment Cargo, w jeszcze w 2022 r. rozszerzone zostało portfolio produktów o przyczepy 12, 14 i 16 ton. Było to podyktowane potrzebami rynku - zapytaniami od klientów. Podobnie rzecz się ma z tegorocznymi nowościami, które w pełni uwzględniają prośby i sugestie przy tworzeniu produktów płynące od klientów ostatecznych.
Dla uczestników spotkania inaugurującego nowe modele Cargo przygotowano szereg atrakcji, m.in. spotkanie ze zdobywcą dwóch biegunów, Markiem Kamińskim.
A zatem w 2023 r. oferta Cargo została rozszerzona o zaprezentowaną przez Mariusza Dąbrowskiego, prezesa Cynkometu - platformę do słomy P100D, czyli dwuosiową przyczepę o ładowności 10 t i długości jedynie niespełna 9 m (produkcja nowego partnera sieci Promodis - firmy Cynkomet). W ofercie pojawiły się również przedstawione przez Ireneusza Ciepielewskiego, prezesa BBC i Metaltechu, produkowane w Mirosławcu - 18-tonowa (ładowność techniczna) przyczepa skorupowa budowlana S180WB na zawieszeniu wahaczowym oraz przyczepa tridem S220T o ładowności technicznej 22 tony, ze skrzynią ładunkową o pojemności 30,2 m³ oraz 1. i 3. osią skrętną.
Platforma do słomy P100D to pierwszy produkt firmy Cynkomet pod brandem Cargo.
– Celem dla marki Cargo pozostaje uzyskanie i utrzymanie 5% udziału w rynku przyczep rolniczych w Polsce, który w naszej opinii nieco się skurczy w porównaniu do 2022 roku. Szacujemy, iż łączna ilość rejestracji w roku bieżącym sięgnie poziomu 7400 sztuk. Poza tym koncentrujemy się na utrzymaniu marżowości na produktach Cargo i wejściu w rok 2024 z minimalnym stanem magazynowym. Oczywiście podtrzymujemy finansowanie fabryczne realizowane przez Santander Leasing. Dużo uwagi nadal będziemy poświęcać na akcje promocyjne produktów Cargo
– wyjaśnia Krzysztof Kinstler, dyrektor sprzedaży Promodis w Polsce.
Warto podkreślić, iż jednym z czynników wpływających na sukces nowego brandu jest finansowanie fabryczne - w 2022 r. odpowiadało za sprzedaż ok. 2/3 produktów ze znakiem Cargo. Obecnie w ofercie znajdują się dwa rodzaje finansowania - na 35 (108%) i 47 miesięcy (109%). Oczywiście argumentów za nabyciem produktów jest więcej - niemniej ważna jest wartość dodana oparta na serwisie sprzedażowym i posprzedażowym.